عصر بازار

توضیحات صندوق اعتباری هنر درباره اعتراض سینماگران به بیمه تکمیلی

عصر اعتبار- معاون اعضای صندوق اعتباری هنر در پی اعتراض برخی صنوف سینمایی نسبت به روند بیمه تکمیلی و پرداخت هزینه درمان توضیحاتی ارائه کرد

توضیحات صندوق اعتباری هنر درباره اعتراض سینماگران به بیمه تکمیلی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، منصور وحیدی فر (معاون اعضای صندوق اعتباری هنر) گفت: میزان خسارت‌ها بسیار ناچیز است و تمام هنرمندان از اول تیر امسال تاکنون هیچ مشکلی نداشتند و تنها تعویق یک ماه تا یک ماه و نیم پرداخت بیمه تکمیلی اعتراض برخی صنوف را به همراه داشته است.

    وی گفت: صندوق اعتباری هنر به تمامی انتقادهای سازنده صنوف فرهنگی و هنری احترام می‌گذارد و آنها را همکار و همیار خود می‌داند و خدمت‌رسانی به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه را وظیفه اصلی خود می‌دانیم.

    وحیدی فر با اشاره به روند بیمه تکمیلی صندوق اعتباری هنر برای اعضا افزود: مانند سال گذشته با شرکت بیمه سرمد قرارداد خوبی منعقد شده است. این شرکت موظف شد از اول تیر 98 برای هنرمندان جدیدی که ثبت نام کرده‌اند خدمات بیمه تکمیلی ارائه کند. قرارداد ما تا پایان 31 خرداد 99 با این شرکت برقرار است.

    وی گفت: هنرمندان 15 روز برای ثبت نام خود و افراد تحت تکلفشان فرصت داشتند؛ همچنین کل افراد عضو خانه سینما که در این سامانه ثبت نام کرده‌اند چهار هزار و 909 نفر است ولی تعداد کل هنرمندان بیمه شده ما حدود 27 هزار نفر است و تمام صنوف از جمله خانه کتاب، خانه موسیقی، هنرمندان تجسمی، فعالان حوزه هنرهای نمایشی و ... در این مجوعه حضور دارند.

    معاون اعضای صندوق اعتباری هنر در عین حال تصریح کرد: طرح بیمه تکمیلی اعضای خانه سینما، طرح آرامش بود که قیمت پایه آن برای هر نفر سالانه 943 هزار تومان بوده است ولی از هر یک اعضای خانه سینما 200 هزار تومان دریافت شده و مابقی به عنوان یارانه توسط صندوق اعتباری هنر و سازمان سینمایی پرداخته شده است.

    وی افزود: روند ثبت نام انجام و اسامی برای شرکت بیمه جهت ثبت ارسال شد تا هنرمندان بتوانند به مراکز درمانی طرف قرارداد مراجعه کنند؛ از ابتدای شهریور نیز فراخوانی را برای افرادی که خسارت داشتند و به مراکز غیرطرف قرارداد مراجعه کردند و اسناد پزشکی در اختیار داشتند منتشر کردیم تا اسناد خود را در سامانه بیمانو ثبت کنند و خسارات خود را دریافت کنند.

    وحیدی فر در عین حال تاکید کرد: میزان افرادی که از خانه سینما خسارت‌های خود را ثبت کردند 1649 عدد بوده که تا الان 556 فقره پرداخت شده و 1093 فقره در دست ارزیابی است که تا هشتم آبان 98 وصول می‌شود.

    وی درباره علت اعتراض صنوف خانه سینما توضیح داد: سامانه بیمانو دسترسی آسانی دارد و بر اساس قانون شفافیت و دسترسی آزاد به اطلاعات هر کدام از کابران دسترسی لحظه‌ای و آنی به صفحه شخصی خود دارند و روند اقدامات را می‌توانند پیگیری کنند.

    وحیدی فر در عین حال تصریح کرد: قبول داریم که مشکلاتی در مسیر این موضوع وجود داشته اما به کمک اعضای صنوف برای خدمت رسانی بهتر احتیاج داریم. میزان خسارت‌ها بسیار ناچیز است و تمام هنرمندان از اول تیر امسال تاکنون هیچ مشکلی نداشتند و تنها تعویق یک تا یک ماه و نیم اعتراض هنرمندان را به همراه داشته است.
    وی افزود: البته برخی هنرمندان تراز اول کشور را داشته‌ایم که بدون ثبت نام مراحل کاری عضویت‌شان را انجام داده‌ایم و از امکانات بهره‌مند شده‌اند و صندوق اعتباری هنر خدمت به هنرمندان را وظیفه خود دانسته و به آن افتخار می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی