عصر بازار

شرایط و جایگاه معاونت فرهنگی تامین اجتماعی نیازمند تغییر است

عصر اعتبار- معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی گفت: شرایط و جایگاه معاونت فرهنگی اجتماعی نیازمند تغییر است.احساس می‌شود اهداف، رسالت و ماموریت‌های این معاونت نیازمند یک بازخوانی و ارزیابی است.

شرایط و جایگاه معاونت فرهنگی تامین اجتماعی نیازمند تغییر است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، عادل دهدشتی در دیدار با ناهید حیدری مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ افزود: راهبرد گفتمان‌سازی با شرکای اجتماعی و مراجع تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز علاوه بر جذب سرمایه اجتماعی، گسترش فرهنگ بیمه‌ای را نیز در پی خواهد داشت.

    معاون فرهنگی اجتماعی سازمان تامین اجتماعی با اشاره به ماهیت و رسالت این معاونت در مواجهه با محیط چندفرهنگی مخاطبان گفت: رسالت این معاونت، ایجاد بستر مناسب بین سازمان تامین اجتماعی و ذینفعان و شرکای اجتماعی تعریف شده، از طرفی شرکای اجتماعی سازمان را از خود می‌داند که مطالباتی دارند که باید این ظرفیت در بستر معاونت فرهنگی اجتماعی ایجاد شود و پس از گفتمان در سیاستگذاری و اهداف کلان نهادینه شود و اگر این تعامل و نزدیکی اثرگذار باشد، هر دو طیف سود خواهند برد و منجر به سرمایه اجتماعی و توسعه فرهنگ بیمه‌ای می‌شود.

    معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی گفت: شرایط و جایگاه معاونت فرهنگی اجتماعی نیازمند تغییر است.احساس می‌شود اهداف، رسالت و ماموریت‌های این معاونت نیازمند یک بازخوانی و ارزیابی است.

    وی تاکید کرد: نقش معاونت فرهنگی اجتماعی زمانی پررنگ احساس می‌شود که در بحران‌ها و شرایط خاص،آسیب‌ها را به یک فرصت تبدیل کند البته با مشارکت عمومی و همراهی همه گروه‌ها.

    دهدشتی تغییرنگاه مردم، مسئولان، شرکای اجتماعی، سیاستگذاران را یکی از حساس‌ترین اقدامات و کارکردهای معاونت فرهنگی اجتماعی دانست و تصریح کرد: ادارات کل از جمله اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ در نقطه تلاقی با جامعه هدف هستند و نقش مهمی در برقراری ارتباط و انتقال خواسته و مطالبات آنها دارد.

    وی هدف‌گذاری فعلی این معاونت را گسترش گفتمان به تمامی نمایندگان شرکای اجتماعی دانست و تاکید کرد: باید برنامه‌ریزی دقیق جهت برقراری ارتباط موثر با شرکای اجتماعی تلاش دوچندان کرد و ادارات کل و سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور نقش مهمی در تحقق آن دارند.

    مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ نیز با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که فعالیت‌های فرهنگی را شبیه به اتمسفر هوای سالم در فضاهای مختلف تشبیه کرد و گفت: فرهنگ و فعالیت‌های فرهنگی زیربنای اساسی توسعه اقتصادی پایدار محسوب می‌شود و به عنوان مجموعه باورها، نگرش‌ها و اعتقادات قلبی یک گروه یا سازمان تشکیل‌دهنده شیوه زندگی و رفتار آنها است.

    وی تاکید کرد: زمانی که شیوه و راهبردهای رفتار سازمانی بر مبنای فرهنگ قوی علمی قرار گرفته باشد، به راحتی می‌توان بنیادهای توسعه پایدار را استوار ساخت.

    مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ ایفای نقش موثر در توسعه فرهنگ بیمه‌ای، آگاه‌سازی ذینفعان و گسترش فرهنگ بیمه‌های اجتماعی را یکی از مهمترین رسالت‌های معاونت فرهنگی اجتماعی دانست و تاکید کرد: هدف‌گذاری سازمانی مبنی بر رویکرد گسترش گفتمان با شرکای اجتماعی یقینا راه‌گشا و حل بسیاری از مشکلات و چالش‌ها را در پی خواهد داشت.

    حیدری از پیشنهاد ایجاد موزه سازمان تامین اجتماعی به مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: ایجاد و توسعه موزه‌های تخصصی از جمله رویداد‎‌ها و تحولات مهمی است که در دهه‌های اخیر با رویکرد فرهنگی، اقتصادی و آموزشی مورد توجه بسیاری از سازمان‌ها  قرار گرفته است.

    وی افزود: با توجه به سابقه  طولانی و دستاوردهای حوزه بیمه‌های اجتماعی از سال 1301 تاکنون که شامل اسناد، کتاب، اشیاء، ماشین‌های اداری، جوایز داخلی، بازتعریف از نوع خدمات در طول زمان‌های مختلف و ... شایسته است  مکانی برای حفظ آثار و نمایش دستاوردهای این حوزه ایجاد شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی