عصر بازار

هنوز چند نفر یارانه می‌گیرند؟

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه ها با بیان اینکه در هر ماه ۷۸ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در هرماه یارانه نقدی دریافت می‌کنند گفت: از ابتدای اجرای قانون هدفمندکردن یارانه ها تاکنون ۱۰۴ مرحله یارانه نقدی پرداخت شده است.

هنوز چند نفر یارانه می‌گیرند؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرآنلاین، اکبر ایزدی با بیان این مطلب اعلام کرد: از ابتدای اجرای قانون هدفمندکردن یارانه ها تاکنون حدود 8 میلیارد نفر یارانه نقدی دریافت کرده‌اند و در هر ماه حدود 3550 میلیارد تومان یارانه نقدی پرداخت می شود.
    وی ادامه داد: با توجه به گستره پرداخت یارانه نقدی در سراسر کشور و نیز اهمیت فوق العاده آن، تمامی منابع و مصارف سازمان هدفمندسازی یارانه ها براساس نظرات و مصوبات مجلس محترم شورای اسلامی دریافت و هزینه می گردد، ضمن آنکه نهادهای نظارتی از جمله دیوان محاسبات کشور و سازمان بازرسی کشور نیز در آن نظارت کامل می نمایند.
    وی با اشاره به عملکرد سازمان هدفمندسازی یارانه ها در زمینه کاهش فقر خاطرنشان کرد: در بودجه عمومی کشور مبلغ 84,000 میلیارد ریال به منظور کاهش فقر مطلق در نظر گرفته شده است که تا پایان مهر ماه سال جاری مبلغ 49,466 میلیارد ریال در اختیار دستگاه های حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور قرار گرفته است. که در هر ماه علاوه بر یارانه نقدی به حسابشان واریز می‌گردد.  
    جزئیات عملکرد 7 ماهه مصارف هدفمندی/ پرداخت 2600 میلیارد تومان به سلامت
    مدیرعامل سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها با اشاره به جزئیات عملکرد 7 ماهه مصارف هدفمندی یارانه‌ها گفت:‌ تاکنون 2600 میلیارد تومان به طرح تحول سلامت اعتبار داده شده است.
    اکبر ایزدی درباره عملکرد هفت ماهه سازمان هدفمندی سازی یارانه‌ها اظهار داشت: طبق تبصره 14 قانون بودجه سال جاری این سازمان در جهت مصارف تعیین شده مبالغی را هزینه کرده است و تاکنون بالغ بر 25 هزار 695 میلیارد تومان یارانه نقدی و غیر نقدی پرداخت شده است.


    مدیرعامل سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها با بیان اینکه یکی از مواد قانونی بودجه مربوط به کاهش فقر مطلق است، ‌ گفت: طبق قانون در این مدت 4 هزار و 946 میلیارد تومان بدین منظور هزینه شده است. همچنین طرح تحول سلامت 2 هزار  600 میلیارد تومان دریافت کرد.
    وی در مورد پرداختی به کشاورزان نیز بیان داشت:‌ در رابطه با خرید تضمینی گندم از کشاورزان بالغ بر 3440 میلیارد تومان هزینه شده است. علاوه بر موارد فوق 2 هزار 85 میلیارد تومان برای سایر اهداف مندرج در ماده 79 قانون برنامه ششم توسعه تخصیص یافت.
    ایزدی در پاسخ به این سوال که حمایت‌ها و کمک سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در سال جاری چقدر بوده است، بیان داشت: مبلغ 300 میلیارد تومان به وزارت علوم و تحقیقات بابت تامین غذای دانشجویان و مبلغ 40 میلیارد تومان به سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و امنیتی بابت تامین غذای زندانیان  پرداخت شد.
    مدیرعامل سازمان هدفمندی سازی یارانه‌ها با اشاره به اینکه به زودی 15 میلیارد تومان بابت تامین غذای دانشجویان به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور پرداخت می‌شود، یادآور شد: مبلغ 160 میلیارد تومان بابت کمک به رزمندگان معسر هزینه و همچنین مبلغ 150 میلیارد تومان در جهت کمک به مسکن محرومان به نهادهای حمایتی پرداخت شد.
    وی در مورد دیگر هزینه‌های انجام شده عنوان کرد: مبلغ 225 میلیارد تومان در جهت کمک به حمل و نقل ریلی کشور و بیش از 50 میلیارد تومان در جهت کمک به تولید و اشتغال هزینه از جمله این موارد است.
    ایزدی تاکید کرد: سازمان هدفمندسازی یارانه ها در سال 1398 همانند سال گذشته حتی یک ریال از بودجه عمومی استفاده نکرده است و در طرح تحول سلامت، کاهش فقر مطلق و خرید تضمینی گندم نیز کمک های قابل توجهی به بودجه عمومی کشور از محل منابع ناشی از اجرای قانون هدفمندکردن یارانه ها کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی