عصر بازار

بیمه شخص ثالث از سال آینده راننده محور می‌شود

عصر اعتبار- رئیس کل بیمه مرکزی با بیان این که طرح راننده محور شدن بیمه شخص ثالث از ابتدای سال آینده اجرایی می‌شود گفت: بر اساس این طرح مقدار حق بیمه شخص ثالث بر اساس سابقه افراد در نوع رانندگی و رعایت قوانین تعیین می‌شود.

بیمه شخص ثالث از سال آینده راننده محور می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، رئیس کل بیمه مرکزی گفت: مقدمات طرح راننده محور شدن بیمه شخص ثالث در حال انجام است و از ابتدای سال آینده اجرایی می‌شود.

    غلامرضا سلیمانی گفت: بر اساس این طرح مقدار حق بیمه شخص ثالث بر اساس سابقه افراد در نوع رانندگی و رعایت قوانین تعیین می‌شود.

    وی افزود: در این زمینه اطلاعات شخصی، شغلی، سابقه و سن افراد را با همکاری دستگاه‌هایی مانند نیروی انتظامی استعلام می‌کنیم و رانندگانی که قوانین را بهتر رعایت می‌کنند و رانندگی بهتری دارند از تخفیف بیشتری در حق بیمه برخوردار خواهند بود که این تخفیف می‌تواند تا 50 درصد باشد.

    سلیمانی گفت: در مقابل کسانی که رانندگی پرخطر دارند باید مبلغ بیمه بالاتری را پرداخت کنند.

    وی افزود: صنعت بیمه از اجرای این طرح منافعی نخواهد داشت، اما این کار به عدالت نزدیک‌تر است و به کاهش تصادفات و رعایت قوانین رانندگی کمک خواهد کرد.

    رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه برخی خودرو‌ها ممکن است چند راننده داشته باشد، گفت: این موضوع نیز در نظر گرفته خواهد شد و بر اساس خود اظهاری افراد در باره هر خودرو میزان بیمه شخص ثالث آن خودرو مشخص خواهد شد.

    وی درباره پرداخت حق بیمه زائران اربعین گفت: امسال حدود 3 میلیون زائر از ایران برای راه پیمایی اربعین شرکت کردند که مبلغ دریافتی بابت بیمه آنان حدود 45 میلیارد تومان بوده است.

    رئیس کل بیمه مرکزی افزود: امسال حدود 140 نفر در ایام اربعین فوت کردند که برخی از آن‌ها در اثر حوادث بوده است و بر اساس قانون دیه تا حدود 270 میلیون به بازماندگان افراد فوت شده در اثر حوادث قابل پرداخت است.

    وی گفت: همچنین هزینه‌هایی که برای درمان بیماران و مصدومان در این مدت صورت گرفت تا سقف حدود 30 میلیون تومان بوده است.

    سلیمانی افزود: در مجموع مبلغ خسارتی که بیمه در این ایام پرداخت کرده بیش از میزان درآمد آن بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی