عصر بازار

معاون سازمان بیمه سلامت:

ارائه خدمات بیمه‌ای با وجود مشکلات، دچار اختلال نشده است

عصر اعتبار- معاون برنامه ریزی وتوسعه منابع سازمان بیمه سلامت گفت: با هدایت مقام معظم رهبری و تدابیر دولت‌مردان، با وجود تمام مشکلات، خوشبختانه تا امروز در روند ارائه خدمات بیمه‌ای دچار اختلال نشدیم.

ارائه خدمات بیمه‌ای با وجود مشکلات، دچار اختلال نشده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، شاهرخ رامزی در آیین نکوداشت روز ملی بیمه سلامت و آغاز طرح پوشش اجباری بیمه همگانی سلامت که با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر بهداشت، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران عالی رتبه حوزه سلامت کشور برگزار شد، بیان کرد: براساس اطلاعات دریافتی حدود 10 درصد از جمعیت کشور فاقد هر گونه پوشش بیمه‌ای هستند که در راستای صیانت و حفاظت مالی از این گروه آیین نامه موضوع بند الف ماده 70 قانون برنامه ششم  در 27 مرداد ماه سال 98 به منظور تسری پوشش بیمه‌ای به خصوص به نیازمندان کشور به تصویب دولت رسید.

    وی با اشاره به اینکه خط قرمز سازمان بیمه سلامت بهره مندی محرومان واقعی از یارانه دولت است، افزود: براساس آیین نامه، بهره‌مندی از یارانه بیمه منوط به آزمون وسع شده است. بی شک کسانی که درآمد ماهانه آنان کمتر از 40 درصد حداقل حقوق قانون کار باشد، صد در صد از یارانه بیمه دولت استفاده خواهند کرد و کسانی که درآمدشان بیش از حداقل حقوق قانون کار باشد، باید صد در صد برای پوشش بیمه‌ای خود و خانوادشان مشارکت کنند.

    معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت گفت: افراد فاقد پوشش بیمه به منظور برخورداری از تسهیلات این آیین‌نامه 6 ماه فرصت دارند که به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

    رامزی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: امروز در حوزه بودجه با فشار اقتصادی ناشی از جنگ تمام عیار دشمن و استکبار جهانی مواجه هستیم. علی رغم تمام مشکلات با هدایت مقام معظم رهبری و تدابیر دولتمردان خوشبختانه تا امروز در روند ارائه خدمات بیمه ای دچار مشکل نشدیم که امیدواریم تا پایان سال این روند ادامه یابد. دولت تدبیر و امید نگاه ویژه‌ای به موضوع  سلامت به عنوان اصل اساسی در حوزه امنیت و آرامش مردم دارد.

    معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت، به پرداخت مطالبات نیز اشاره کرد و افزود: تاکنون در حوزه پرداخت بخش دولتی دانشگاهی 70 درصد مطالبات تیر ماه 98 و صد در صد مطالبات خرداد ماه 98 پرداخت شده است. در حوزه غیر دولتی از جمله بیمارستان، پزشکان، پاراکلینیک و درمانگاه‌ها نیز مطالبات تا پایان تیرماه و در حوزه دارو نیز تا مرداد ماه پرداخت شده است.

    رامزی گفت: همچنین سازمان بیمه سلامت  80 درصد سهم صندوق خود را بابت مطالبات نظام ارجاع سطح یک روستایی تا پایان مرداد ماه پرداخت کرده است که با ادامه دریافت اعتبارات این مسیر ادامه خواهد داشت تا در نهایت پرداخت‌ها به موقع صورت گیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو