عصر بازار

یک مقام مسئول اعلام کرد؛

سرمایه صندوق ضمانت صادرات باید به ۵۰۰ میلیون یورو برسد

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: نیاز است که سرمایه صندوق ضمانت حداقل به ۵۰۰ میلیون یورو و حتما به صورت ارزی افزایش پیدا کند.

سرمایه صندوق ضمانت صادرات باید به ۵۰۰ میلیون یورو برسد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، افروز بهرامی، مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات در برنامه 18:30 شبکه خبر با اشاره به رقم 10 هزار صادرکننده رسمی ثبت شده درباره وضع صادرات کشور گفت: از دهه 1340 صنعتی سازی کشور شروع شده که استراتژی صنعت از همان اول، ناظر به خود کفایی کشور بوده و صنعت کشور از همان ابتدا، اساسا برای تامین نیاز داخل شکل گرفته و اقتصاد ما هم همواره دچار تلاطمات زیادی بوده است که به دلیل آن، نتوانسته ایم به تکنولوژی روز دنیا دست پیدا کرده و همین موضوع موجب شده نتوانیم با رقبای قدر خارجی رقابت کنیم.

    وی در پاسخ به انتقادات مطرح شده مبنی بر اینکه صندوق ضمانت صادرات ایران باید از صنایع کوچک و متوسط حمایت بیشتری صورت دهد، افزود: عملکرد صندوق تابعی از عملکرد صادرات شرکتها است؛ چراکه عملا فقط 500 شرکت صادرات کشور را انجام می‌دهند و ماهم متناسب با آن به حدود هزار شرکت خدمات می‌دهیم و برای ما فرقی نمی‌کند که شرکت بزرگ باشد یا کوچک، چراکه ما کارمزدمان را می‌گیریم.

    بهرامی همچنین درخصوص کفایت سرمایه صندوق ضمن توصیه به صادرکنندگان برای استفاده از خدمات صندوق ضمانت صادرات گفت: سرمایه صندوق حدود 120 میلیون دلار است که در مقایسه با کشورهای دیگر مثل ترکیه و عربستان بسیار کم است و نیاز است که سرمایه صندوق حداقل به 500 میلیون یورور افزایش پیدا کند و این افزایش حتما به صورت ارزی هم باشد.

    محمد لاهوتی، رئیس کنفدراسیون صادرات هم در این برنامه، با بیان این که سهم ما از صادرات جهانی باید یک درصد باشد، اما 3 دهم درصد است گفت: صندوق ضمانت صادرات بالای 55 سال قدمت دارد، اما سرمایه اندکی برای حمایت از صادرات کنندگان دارد.

    وی افزود: صندوق باید از شرکت‌های کوچک و متوسط هم حمایت کند و فقط از شرکت‌های بزرگ دولتی و خصولتی حمایت نکند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی