عصر بازار

مشکل صدور دفترچه درمان تأمین اجتماعی رفع شد

عصر اعتبار- مدیرکل نام‌نویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تأمین اجتماعی گفت: مشکل مقطعی چاپ و صدور دفترچه درمانی در شعبات و کارگزاری‌ها رفع شده است.

مشکل صدور دفترچه درمان تأمین اجتماعی رفع شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، بهروز کریمی مدیرکل نام‌نویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تأمین اجتماعی درباره کاهش دفترچه‌های تأمین اجتماعی به دلیل کمبود کاغذ در شعبات و کارگزاری‌های این سازمان اظهار داشت: در مقطعی مشکلی در خصوص چاپ دفترچه‌های تأمین اجتماعی داشتیم که در حال حاضر مشکلی در این خصوص وجود ندارد و جای نگرانی نیست.

    وی افزود: 17 درصد نیز افزایش تولید دفترچه نسبت به دفترچه‌های مصرفی داشته‌ایم.

    مدیرکل نام‌نویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد:‌در حال حاضر هیچ مشکلی برای توزیع دفترچه‌های درمانی در شعب سازمان تأمین اجتماعی نداریم و اگر کارگزاری‌ها و شعب با کمبود برگه مواجه شدند به ادارات کل تأمین اجتماعی مراجعه و دفترچه مورد نیاز را تأمین کنند.

    کریمی خاطرنشان کرد: بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی نیز در صورت وجود مشکل در شعبات  و کارگزاری‌ها با شماره 1420 تماس بگیرند و در اسرع وقت مشکل آنها مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

    وی بیان داشت: در حال حاضر تولید دفترچه‌های درمانی سازمان تأمین اجتماعی رایگان است و هزینه‌ای از بیمه‌شدگان اخذ نمی‌شود.

    مدیرکل نام‌نویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تأمین اجتماعی گفت: بخشی از خدمات بیمه تأمین اجتماعی به بیمه‌شدگان حضوری و بخش دیگر هم غیرحضوری است که باید به سامانه تأمین اجتماعی مراجعه و خدمات لازم را دریافت کنند.

    کریمی افزود: مراکز ملکی سازمان تأمین اجتماعی از سال 95 تاکنون بدون دفترچه بیمه خدمات لازم را به بیمه‌شدگان به همراه کد ملی ارائه می‌دهد، نسخه و داروی آنها نیز به صورت الکترونیکی ثبت می‌شود.

    وی ادامه داد: در حال حاضر تمامی مراکز درمانی تأمین اجتماعی خدمات لازم را به صورت الکترونیکی به بیمه‌شدگان ارائه می‌دهد و در صورتی که مراکز درمانی دولتی و غیر دولتی نیز زیرساخت‌های لازم را داشته باشد می‌تواند بیمه شدگان خدمات درمانی را بدون دفترچه دریافت کنند و دفترچه تأمین اجتماعی به طور کل حذف می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی