عصر بازار

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

مجلس قرار نیست بودجه دوسالانه تصویب کند

عصر اعتبار-یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه «ارائه بودجه دوسالانه به معنی تصویب دو ساله بودجه نیست»، تاکید کرد که این اقدام چیزی شبیه ارائه پیوست گزارش است و صرفا هدف‌گذاریست ولی قرار نیست به تصویب مجلس برسد.

مجلس قرار نیست بودجه دوسالانه تصویب کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمدرضا پورابراهیمی اظهار کرد: دوسالانه شدن بودجه کمک می‌کند که مسیر هدف را بهتر شناسایی کنیم، این چارچوب خوبی است اما طبق قانون اساسی بودجه سالانه است و مصوبه مجلس هم یک ساله خواهد بود.

    این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: با ارائه بودجه دوسالانه می‌شود مسیری را برای دوره زمانی دو ساله در نظر گرفت که با توجه به اینکه دولت در عرض 2 سال برنامه‌اش تمام می‌شود و هدف گذاری مشخصی داشته، بتوان هماهنگی بین مجلس و دولت را بهتر انجام داد.

    نماینده مردم کرمان در مجلس اضافه کرد: امسال سال آخر مجلس است و دولت هم یک سال و نیم دیگر تمام می‌شود، در این شرایط می شود هدف بهتری را فراهم کرد تا اهداف یک سال را با سال بعد هم‌سنخ کنیم. این شرایطی را ایجاد می‌کند که تصویر بهتری از فضای تصمیم‌گیری در بودجه فراهم شود ولی اینکه بودجه را دوساله تصویب کنیم چنین چیزی نیست.

    پورابراهیمی خاطرنشان کرد:‌ در واقع دولت گزارشی می دهد که بر اساس سال 99 و 1400 می‌خواهم به این شکل عمل کنم، این چیزی شبیه پیوست گزارش است که صرفا هدف‌گذاریست ولی قرار نیست به تصویب مجلس برسد، البته کار ارزشمندی است و اگر دولت پای تعهداتش بماند و چارچوبی را با مجلس ببندد که سال بعد هم بودجه را در همان قالب بیاورد، خوب است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی