عصر بازار

دستبرد اینترنتی نوجوان ۱۵ ساله‌‌ به ۴۰۰ حساب بانکی در بوشهر

عصر اعتبار- رئیس پلیس ‌بوشهر با اشاره به دستبرد نوجوان ۱۵ ساله‌ای به حساب‌های بانکی گفت: این نوجوان که به ۴۰۰ حساب بانکی از طریق سامانه اینترنتی دستبرد زده بود با تلاش ماموران پلیس فتای استان ‌دستگیر شد.

دستبرد اینترنتی نوجوان ۱۵ ساله‌‌ به ۴۰۰ حساب بانکی در بوشهر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، سردار خلیل واعظی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تاکید بر برقراری امنیت پایدار در استان بوشهر اظهار داشت: با اشراف اطلاعاتی و رصد شبانه‌روزی نیروی انتظامی تمام تخلفات مورد رسیدگی و پیگیرد قرار می‌گیرد.

    وی سرقت‌های اینترنتی را یکی از جرایم در استان دانست  و با اشاره به دستگیری نوجوان 15 ساله در دستبرد اینترنتی از حساب‌های بانکی بیان کرد: با تلاش هوشمندانه پلیس فتا استان بوشهر وافسران سایبری  متهم 15ساله‌ای که اقدام به سرقت اینترنتی می‌کرد شناسایی و دستگیر شد.

    رئیس پلیس استان بوشهر گفت: این فرد با ایجاد سه درگاه اینترنتی جعلی در پوشش فروش شارژ تلفن همراه، ارایه بسته اینترنتی و ابزار جعلی برنده شدن در شرط بندی فوتبال، اطلاعات حساب هموطنان در سراسر کشور را کپی، فیشینگ و موجودی حساب آنها را سرقت می‌کرد.

    سردار واعظی با اشاره به اینکه این متهم از سال قبل به‌صورت تجربی فعالیت مجرمانه خود را  آغاز کرد افزود: این فرد از ابندای سال قبل در منزل به دور از چشم والدین از طریق تلگرام با ایجاد درگاه‌های جعلی شماره کارت و رمز دوم 400 حساب بانکی را در اختیار گرفت و با اسامی مستعار اقدام به خرید کالا از فروشگاههای مجاز در سطح کشور می‌کرد.

    فرمانده انتطامی استان بوشهر با بیان اینکه تاکنون اقدام به خرید 350 میلیون ریال کالا با استفاده از حساب مالباختگان  کرده است افزود: این فرد با استفاده از حساب دیگر افراد خریداری کرده بود که کالاهایی شامل انواع گوشی تلفن همراه، زیورآلات طلا و نقره، تجهیزات دیجیتال همراه و دیگر لوازم  از منزل متهم کشف شده است.

    سردار واعظی با اشاره به شناسایی مشخصات 400 حساب بانکی نزد متهم بوده خاطر نشان کرد: از این حساب‌ها بیش از یک میلیارد ریال برداشت شده و انتظار می‌رود  بیش از این میزان برداشت کرده باشد.

    وی با بیان اینکه بعضی از حساب‌های بانکی 15مرحله کپی و فیشینگ شده گفت: در عملیات حساب‌های بانکی به علت عدم فعالسازی قابلیت اطلاع رسانی پیامکی، صاحبان حساب متوجه نشده‌اند.

    سردار واعظی با تاکید بر نظارت بیشتر والدین بر رفتار و حرکات فرزندانشان تصریح کرد:خانواده این متهم نوجوان به رفتار فرزند خود مشکوک شده بودند ولی به علت ترس از واکنش منفی آن موضوع را پیگیری نکردند ولی درحال حاضر عواقب قضایی بیشتری متوجه فرزند آنها می‌شود.

    وی با تاکید بر استفاده از رمز دوم یکبار مصرف بانکی در معاملات و خریدها خاطرنشان کرد: برای انجام خریدهای اینترنتی و پرداخت هر گونه وجه از بازکردن لینک‌های فضای مجازی خودداری و آدرس دقیق سایت و درگاه را بررسی کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی