عصر بازار

برای حمایت از تولید ملی فقط پول و تسهیلات کافی نیست

عصر اعتبار- یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که فقط پول و تسهیلات عامل و حامی تولید داخلی نیست، گفت: موضوع اصلی این است که ما باید درصدد استفاده از نیروهای تولیدکننده فکر و خلاق در حوزه تولید داخلی باشیم.

برای حمایت از تولید ملی فقط پول و تسهیلات کافی نیست
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمد وحدتی درباره موانعی که می‌تواند سد راه حمایت از تولید ملی باشد، اظهار داشت: موانع تولید ملی متعدد هستند از این موارد می‌توان به مشکلاتی از سوی بانک‌ها یا صادرکنندگان مجوز اشاره کرد ولی تمامی این موارد قابل حل است اراده مجلس شورای اسلامی و دولت هم بر این است که این موانع را از سر راه تولید کنندگان بردارد و راه را برای تولید داخلی هموار سازند.

    وی ادامه داد: اما موضوع مهم این است که فقط پول و تسهیلات عامل تولید نیستند بلکه اگر تولید فکر و خلاقیت مورد توجه باشد و از نیروهای تولید کننده فکر و خلاقیت استفاده کنیم بسیاری از موضوعات قابل حل است آن هم اگر تسهیلاتی نیاز باشد می‌توانیم تسهیلات را برآورده کنیم و بانک‌ها را برای همکاری بیشتر متقاعد سازیم. این درست است که برخی بانک‌ها به جای این‌که شرایط راحت‌تری را برای پرداخت تسهیلات در نظر بگیرند شرایط را سخت می‌گیرند، ولی اینگونه موضوع‌ها قابل حل است.

    این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره ضرورت حمایت از تولید ملی برای کاهش تاثیرات تحریم‌ها و کاهش فشار اقتصادی بر مردم، اظهار کرد: حمایت از تولید داخلی در این حوزه امری مهم بوده ولی فاکتورهای متعددی در آن دخیل است. ما باید از طریق رسانه‌ها برای استفاده از تولید داخلی فرهنگ‌سازی کنیم. از سوی دیگر تولید داخلی نیز باید دارای کیفیت مناسب بوده و استاندارد باشد. اگر به مردم بگوییم هر تولیدی را استفاده کنند، این کار امر صحیحی نیست و آنها هم این را نمی‌پذیرند پس از سویی فرهنگ‌سازی و از سوی دیگر افزایش کیفیت تولید می‌تواند در این امر کمک کند. این موضوع موجب می‌شود که دیگر مردم به سراغ تولید خارجی نروند و با ایجاد این روند می‌توانیم شاهد رونق تولید داخلی، افزایش اشتغال، ارزآوری و جلوگیری از خروج ارز از کشور و شاهد افزایش تولیدات باکیفیت داخلی باشیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو