عصر بازار

پیش‌بینی قیمت طلا در هفته پیش‌رو

گرانی قیمت بنزین قیمت طلا را گران می‌کند؟

عصر اعتبار- نایب رئیس دوم اتحادیه طلا تهران می‌گوید: افزایش یکباره قیمت بنزین تاثیری بر روند افزایشی قیمت طلا ندارد. البته آنچه پیش‌بینی می‌شود، این است که با افزایش قیمت دلار قیمت طلا نیز تا پایان هفته گران خواهد شد.

گرانی قیمت بنزین قیمت طلا را گران می‌کند؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تجارت نیوز، طی سه هفته گذشته تقاضا در بازارها بالا گرفت و همین موضوع باعث شد که شاخص آنها با رشد مواجه شود.

    به عنوان مثال طی سه هفته اخیر قیمت دلار 6٫1 درصد، قیمت تمام سکه و نیم سکه 5٫6 درصد، ربع سکه 8٫8 درصد و بورس هم با رشد 0٫4 رو به رو بوده است. در پایان هفته گذشته قیمت بنزین به طور ناگهانی افزایش یافت. عده‌ای معتقدند که قیمت بنزین بر روند شاخص‌ها اثرگذار است. آیا واقعا با افزایش قیمت بنزین ممکن است قیمت طلا هم گران شود؟

    در همین رابطه نایب رئیس دوم اتحادیه طلا تهران در پاسخ به این پرسش که افزایش قیمت بنزین چه تاثیری بر روند قیمت طلا دارد؟ به تجارت‌نیوز گفت: افزایش یک‌باره قیمت بنزین تاثیری بر روند افزایشی قیمت طلا ندارد. ممکن است این گرانی بنزین بر روند قیمت کالا و خدمات اثر بگذارد اما بر قیمت طلا اثر گذار نیست. البته آنچه پیش‌بینی می‌شود، این است که با افزایش قیمت دلار قیمت طلا نیز تا پایان هفته گران خواهد شد.

    محمد کشتی‌آرای افزود: روز گذشته قیمت ارز کمی نوسان افزایشی داشت و به کانال 11 هزار و 600 تومان رسید؛ این در حالی است که قیمت جهانی طلا هیچ واکنش افزایشی نداشته است.

    او با اشاره به رشد قیمت دلار و تاثیر آن بر قیمت طلا اظهار کرد: روز گذشته قیمت هر گرم طلای 18 عیار به 414 هزار تومان رسید که نسبت به روزهای نخست هفته (گذشته) سه هزار تومان گران شده است. همچنین طبق آخرین معاملات انجام شده قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به چهار میلیون و 80 هزار تومان رسیده که سکه هم با رشد قیمت 25 تا 30 هزار تومانی مواجه شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی