عصر بازار

بانک مرکزی آمریکا تنها در یک روز ۱۰۴ میلیارد دلار به بازارهای مالی تزریق کرد

عصر اعتبار- بانک مرکزی آمریکا که از اواسط ماه سپتامبر تزریق نقدینگی به بازار را آغاز کرده تنها در روز پنجشنبه ۱۰۴ میلیارد دلار به نقدینگی بازارهای مالی این کشور اضافه کرد,.

بانک مرکزی آمریکا تنها در یک روز ۱۰۴ میلیارد دلار به بازارهای مالی تزریق کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، بانک مرکزی فدرال آمریکا از اواسط ماه سپتامبر تصمیم گرفته است تا  میزان نقدینگی در بازارهای مالی این کشور را افزایش دهد.

    بر همین اساس شاهد آن هستیم که در روز پنجشنبه و فقط در یک روز 104.293 میلیارد دلار از سوی بانک مرکزی فدرال آمریکا به بازارهای مالی این کشور تزریق شده است.

    این حجم پول در قالب 2 عملیات به بازار مالی آمریکا تزریق شد.

    در نخستین اقدام بانک مرکزی آمریکا به صورت شبانه 73.593 میلیارد دلار به بازخرید اوراق بهادار در قالب توافق‌نامه‌های بازخرید اختصاص داد و 30.7 میلیارد دلار دیگر نیز به توافق‌نامه خرید 13 روزه تخصیص داده شد.

    تزریق پول از سوی بانک مرکزی آمریکا به بازارهای این کشور در راستای حصول اطمینان از وجود نقدینگی کافی در بازارها انجام می‌شود.

    بانک مرکزی فدرال آمریکا پس از آن به سمت تزریق پول به بازار آمریکا روی آورد که در ماه سپتامبر نرخ تامین سرمایه کوتاه مدت در این کشور از 2 به 10 درصد رسید.

     بعضی کارشناسان معتقدند گسترش مداخلات فدرال رزرو بیش از هر چیز عزم بانک مرکزی ایالات متحده را برای پیش گیری از فاجعه قریب الوقوع پیش بینی شده -چیزی مانند یا فراتر از بحران اقتصادی 2008- نشان می‌دهد.

    باید صبر کرد و دید عملیات آتش نشانی بانک مرکزی ایالات متحده با پمپاژ دلار به سیستم تا 10 اکتبر تا چه حد می‌تواند‌‌ در آرامش بازار نقش داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی