عصر بازار

آخرین آمار مقرری بگیران بیمه بیکاری

عصر اعتبار- مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار از شناسایی ۱۲۰۰ بنگاه دارای مشکل خبر داد و گفت: تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری با کاهش سه درصدی به ۲۵۵ هزار نفر رسیده است.

آخرین آمار مقرری بگیران بیمه بیکاری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، کریم یاوری اظهار کرد: بر اساس آمارها تا پایان شهریور ماه 1200 بنگاه دارای مشکل شناسایی شد و مشکلات آنها در کارگروههای استانی تسهیل و رفع موانع تولید مورد حل و فصل قرار گرفت.

    وی افزود: وزارت کار صیانت از نیروهای کار شاغل در بنگاههای اقتصادی را برعهده دارد و به همین منظور در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مشکلات بنگاهها را به دقت و با جدیت رصد و در جهت حل و فصل آنها گام برمی‌دارد.

    حفظ 200 هزار شغل در شش ماهه امسال

    مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار در عین حال از حفظ 200 هزار فرصت شغلی در شش ماهه امسال خبر داد و گفت: با همراهی بنگاه‌های اقتصادی، کارگران و کارفرمایان و همکاری بانکها و بیمه‌ها و حمایت و پیگیری مسئولان استانها از ریزش 200 هزار نیروی کار در کشور طی شش ماهه نخست امسال جلوگیری شد. وزارت کار در گام اول بر حفظ اشتغال موجود در بنگاهها و جلوگیری از خروج نیروهای کار و در گام بعد در صورت تداوم مشکل بر همکاری وزارتخانه‌ها و دستگاههای صادر کننده مجوز فعالیت بنگاه برای حل مشکلات تاکید دارد.

    وی درباره مشکلات بنگاههای تولیدی اظهار کرد: در حال حاضر نقدینگی تنها مشکل بنگاه‌ها نیست و مسایلی از جمله بالا بودن هزینه تولیدی، انباشت محصول و برخی سوءمدیریت‌ها در مشکلات بنگاه اثرگذار بودها است. علاوه بر این واحدهای تولیدی با مشکلاتی همچون واردات بی رویه کالا، رکود و قاچاق کالا هم مواجه هستند.

    پرداخت مقرری بیمه بیکاری به 263 هزار نفر تا شهریور

    یاوری درباره آخرین آمار تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری نیز گفت: بر اساس آمارها تا پایان شهریور ماه 263 هزار نفر مقرری بیمه بیکاری دریافت کردند که این میزان نسبت به مهر ماه امسال با کاهش حدود سه درصدی مواجه بوده و به 255 هزار نفر رسیده است.

    به گفته مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار همه کارگران مشمول قانون کار و قانون تامین اجتماعی که بدون میل و اراده خود از کار بیکار شده باشند می‌توانند از مزایای بیمه بیکاری بهره مند شوند.

     بیمه بیکاری یکی از حمایت‌های مهم تأمین اجتماعی در راستای صیانت از نیروی کار کشور است تا کارگرانی که به طور غیر ارادی بیکار می‌شوند برای اینکه از مشکلات معیشتی در امان بمانند تحت پوشش بیمه بیکاری قرار بگیرند. پیش از این تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری 260 هزار نفر اعلام شده بود. پرداخت مقرری بیمه بیکاری به افراد مجرد حداقل شش ماه و حداکثر 36 ماه و به افراد متاهل حداقل 12 ماه و حداکثر 50 ماه است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی