عصر بازار

بانکداری دیجیتال باید هزینه ها را کاهش دهد

عصر اعتبار- رییس مرکز فناوری و توسعه اقتصاد هوشمند وزارت اقتصاد، گفت: معتقدیم حرکت در مسیر بانکداری دیجیتال بایستی با تعامل ذینفعان مختلف باشد و لازمه اش رویکردهای هوشمندانه همه جانبه است و باید مرز و متر بانک خصوصی و دولتی را کنار گذاشت.

بانکداری دیجیتال باید هزینه ها را کاهش دهد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادآنلاین، علی عبدالهی، رئیس مرکز فناوری و توسعه اقتصاد هوشمند وزارت اقتصاد در سمینار نقشه راه بانکداری دیجیتال درحاشیه نمایشگاه ایران تراکنش با اشاره به اینکه هدف از برگزاری سمینار  ارائه راهکارها ی استقرار و توسعه بانکداری دیجیتال مبتنی بریک نقشه راه و بررسی نقش بخش های مختلف وذینفعان است، گفت: امروز  شاهد هستیم که پارادایم دیجیتالی شدن جای خود را به پارادایم هوشمند سازی می دهد. وی از این موضوع به عنوان یک ابر فرصت یاد کرد و افزود :این مسئله فرصت های زیادی را برای رشد کسب و کارها ایجاد می‌کند ، به رغم اینکه ما اشراف بر چالش های موجود در این حوزه  داریم و تلاش می‌کنیم  که با شناسایی چالش های پیش روی حوزه های مختلف و با نگاه به آینده،  به اقتصاد هوشمند که اقتصادی است خودتدبیر ،یادگیرنده و مبتنی بردانش و فناوری های روز که به تخصیص بهینه منابع و حداکثر سازی منافع کمک می‌کند،  دست یابیم.

    عبدالهی ادامه داد: در این راستا در وزارت اقتصاد توسط معاونت امور بانکی، سندی تحت عنوان سند بانکداری دیجیتال در پارادایم اقتصاد هوشمند تدوین شده و این سند را به بخش های مهم های بانکداری ارجاع دادند و هم چنین کارگروهی از اساتید فن در این راستا شکل گرفت .

    رئیس مرکز فناوری و توسعه اقتصاد هوشمند وزارت اقتصاد خاطرنشان کرد: معتقدیم حرکت در این مسیر باید با تعامل ذینفعان مختلف باشد یعنی اگر قرار است به سمت بانکداری دیجیتال برویم لازمه اش رویکردهای  هوشمندانه همه جانبه است و باید متر و مرز بانک خصوصی و دولتی را کنار گذاشت لذا شکل گیری پنل ها هم با هدف گفتگو و تبادل نظر برای رسیدن به هدف است.

    مشتری مداری، محور اصلی بحث تحول دیجیتالی

    علیرضا لگزایی، قائم مقام مدیرعامل بانک ملت  نیز در این سمینار درپاسخ به این سوال که فضای بانکداری دیجیتال در حال حاضر چگونه است؟، اظهار کرد:  بانک های تازه وارد به طور طبیعی در انتخاب مدل کسب و کار و استراتژی های فناوری محور  در مقایسه با سایر بانک ها تفاوت دارند، اما سیستم مدیریتی و سهام داری صنعت بانکداری و مشتریان فضایی را فراهم کرده اند که نگاه تحول گرایانه در صنعت بانکداری قابل مشاهده است .
    وی گفت: اگر اجحافی نشود باید بگویم که صنعت بانکداری در ابتدای راه تحول دیجیتال است وبرای پیشرفت در این راستا باید با منظر مشتری خدمات و فرایندهایمان را باز طراحی کنیم.

    تحول در ساختارو فضای کسب و کار، گام اصلی برای حرکت در مسیر  دیجیتالی شدن

    شهاب جوانمردی ، مدیر عامل هلدینگ فناپ نیز  در تبیین نقش ذینفعان در راه بانکداری دیجیتال، تصریح کرد: باید در ابتدا بازیگران جدید را در این حوزه جذب کنیم و سامانه هایی با قابلیت نظارت پذیری ایجاد کنیم که اگر نظارتی وجود نداشته باشد فجایعی به بار خواهد آمد که جبران شدنی نیست.بنابراین لازمه اصلی برای حرکت در مسیر دیجیتالی شدن ایجاد تغییراتی در ساختار فعلی است

    تحول دیجیتال نباید صرفا یک تحول فناوری و نرم افزار باشد

    سید ولی ا... فاطمی ، چالش های پیش رو جذب نوآوری و فناوری دیجیتال این چنین تشریح کرد:در اقتصاد و بانکداری سنتی ، اعتماد حرف اول را میزند و مشکل اصلی این جاست که همراه  با گسترش کسب و کارها اعتماد سازی صورت نگرفته است.

    بانک دیجیتال باید 30درصد هزینه های عملیاتی را کاهش دهد

    فرهاد اینالوئی، معاون فناوری بانک ایران زمین نیز در این سمینار درباره  بزرگ‌ترین چالش پیش روی بانکداری دیجیتال خاطرنشان کرد: با توجه به ساختار فعلی، تحول اساسی در بانک های ایران  و کسب و کارهای دیجیتال شکل نخواهد گرفت .
    وی  با استناد به مقاله های مرتبط درباه این موضوع ، گفت: بانک های دیجیتال باید 30درصد هزینه عملیاتی را کاهش دهند  درصورتی که با این ساختار و روندی که در پیش گرفته ایم  بانک دیجیتال  بانکی هزینه ساز خواهد بود.

    فرهاد اینالوئی راهکار مطلوب رسیدن به بانکداری دیجیتال را این گونه معرفی کرد: ماباید ابتدا یک بانک کوچک دیجیتال طراحی و تدوین کنیم و سپس بخش ها و بانک های بزرگ را وارد این بانک  کوچک کنیم  در غیر اینصورت در داخل بانک های فعلی ، دیجیتالی شدن ممکن نیست و فقط مسیر ایجاد هزینه است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو