عصر بازار

خروج ۷۰۰ هزار خانوار از چتر حمایتی کمیته امداد در کشور

عصر اعتبار- معاون اجرایی اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور از خروج ۷۰۰ هزار خانواده از چتر حمایتی کمیته امداد پس از توانمندسازی و اشتغالزایی برای آنها خبر داد و با اشاره به اشتغالزایی این نهاد حمایتی در سال جاری گفت: تا پایان آبان ماه امسال، ۷۸ هزار ۸۰۰ مددجوی کمیته امداد با اعتبار یک‌هزاز و ۷۸۰ میلیارد تومان مشغول به کار شدند.

خروج ۷۰۰ هزار خانوار از چتر حمایتی کمیته امداد در کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، علی‌اکبر خادمی، معاون اجرایی اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در جلسه شورای مدیران که با حضور محسن مسعودیان راد مدیرکل کمیته امداد استان سمنان، محمد قوسی قائم مقام کمیته امداد و سایر مسئولان این نهاد در استان سمنان برگزار شد، اظهار کرد: از مجموع فرصت‌های شغلی ایجادشده در هشت‌ماهه سال جاری، 9 هزار و 100 نفر از طریق کاریابی‌ها مشغول به کار شدند.

    وی با اشاره به اینکه خودکفایی در دو قالب خودکفایی در طرح اشتغال و خانواده یا شخص مددجو تعریف می‌شود، تصریح کرد: 91 هزار نفر در سال گذشته در قالب طرح اشتغال خودکفا و اشتغال آنان به حداقل درآمد مصوب و اثربخشی رسیده است.

    معاون اجرایی اشتغال و خودکفایی کمیته امداد  با اشاره به اینکه از سال 1390 تا 1396، یک‌میلیون 400 هزار شغل بااعتبار 10 هزار میلیارد تومان برای مددجویان کمیته امداد ایجادشده است، تصریح کرد: در سال 97، برای 148 هزار نفر بااعتبار دو هزار پانصد میلیارد تومان فرصت شغلی ایجاد شد.

    خادمی با اشاره به اینکه سالانه حدود یک‌پنجم و در سال 97 معادل یک‌سوم اشتغال کشور توسط کمیته امدادایجاد شده است، ادامه داد: تسهیلات بانکی پرداخت شده  کشور در سال گذشته 790 هزار میلیارد تومان بوده است، که کمتر از نیم درصد معادل دو هزار و 500 میلیارد تومان در زمینهٔ اشتغال کمیته امداد اختصاص دادند که توانستیم این حجم از اشتغال را ایجاد کنیم.

    معاون اجرایی اشتغال و خودکفایی کمیته امداد یادآور شد: خودکفایی خانوارها از ابتدای عملکرد اشتغال کمیته امداد تاکنون حدود 700 هزار خانواده از پوشش کمیته امداد خارج شدند که بالغ‌بر 2 هزار و 100 میلیارد تومان به‌صورت سالانه در راستای خروج مددجویان به سبب خودکفا شدن آن‌ها در هزینه‌های عمومی کشور صرفه‌جویی می‌شود.

    معاون اجرایی اشتغال کمیته امداد افزود: در سال گذشته پنج هزار و 500 میلیارد تومان درآمد طرح‌های اشتغال کمیته امداد بوده است که از کل یارانه دریافتی مددجویان بیشتر و منجر به استحکام درونی خانوار و رونق تولیدشده است و مددجویان مصرف‌کننده به‌عنوان تولیدکننده در جامعه به شمار آمدند.

    وی با اشاره به شعار سال باهدف اشتغال در راستای گام دوم انقلاب، «الگوی اسلامی ایرانی رفع بی‌کاری» را به‌عنوان شعار حوزه اشتغال دانست و گفت: این الگویی اسلامی است چون بر مهم‌ترین قشر جامعه، یعنی محرومین متمرکز است.

    خادمی ضمن تاکید بر لزوم آموزش‌های مقدماتی و حرفه‌آموزی برای مددجویان، گفت: آموزش لازمه ورود هر فرد به اشتغال است.

    وی با اشاره به اینکه انتظار می‌رود 50 درصد ا ز طرح‌هایی که اجرا می‌کنیم با کمک راهبران شغلی باشد،یادآور شد: راهبران شغلی گام جدید کمیته امداد برای ظرفیت ایجاد اشتغال برای مددجویان است.

    وی از اختصاص تسهیلات مجدد برای 30 درصد از طرح‌های اشتغال که از گذشته اجراشده باهدف پایدارسازی و جلوگیری از راکد شدن خبر داد و گفت: این تسهیلات با بررسی طرح‌های اشتغال توسط کارشناسان اشتغال این نهاد و  باهدف رونق هرچه بیشتر کار پرداخت‌ می‌شود.

    معاون اجرایی اشتغال و خودکفایی کمیته امداد بابیان اینکه استان سمنان نخستین استانی که کانون خیرین و کارآفرین و اشتغال در آن شکل گرفت، خاطرنشان کرد: این کانون به‌عنوان ملجأ برای کارجویان و نیازمندان جویای کار است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو