عصر بازار

حقوق شهریورماه کارگران هفت تپه در حال پرداخت است

عصر اعتبار- مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: حقوق شهریور ماه کارگران نیشکر هفت تپه در حال پرداخت است.

حقوق شهریورماه کارگران هفت تپه در حال پرداخت است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، کریم یاوری مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اعلام کرد: با پرداخت حقوق شهریور ماه کارگران هفت تپه که تا پایان  هفته جاری انجام خواهد شد، کارگران فقط با دو ماه حقوق معوق مواجه هستند.

    مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری اعلام کرد: به کارگران شریف و نجیب و صبور هفت تپه عرض می‌کنم، منابع پرداخت حقوق و مطالبات کارگران باید از محل تولید که حاصل دسترنج و زحمات کارگران عزیز است، تامین و پرداخت شود، لذا کارگران باید با تمام توان همت خود را در تولید کمی و کیفی به کار گیرند .

    یاوری گفت: بنگاه اقتصادی کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با بیش از چهار هزار کارگر می‌باید از محل کاشت، داشت و برداشت محصول، مطالبات کارگران را تامین نماید و کارگران شریف به این موضوع واقف هستند، لذا هر یک روز وقفه در کار برای تولید تاثیرات خود را بر معیشت کارگران بر جا می‌گذارد.

    به گفته وی، کارفرما مطابق قانون، مکلف است حق السعی کارگران اعم از مزد یا حقوق کمک عائله  مندی، هزینه مسکن ، خوار و بار، ایاب و ذهاب، مزایای غیر نقدی و پاداش افزایش تولید را مواعد مقرر به کارگران پرداخت نماید.

    وی گفت: کارفرمایان در بنگاههای بزرگ اقتصادی برای حل مشکلات بنگاه و بهبود و رونق تولید از تشریک مساعی و هم فکری و توان و تجربه کارگران می‌توانند بهتر بهره ببرند.

    به گفته وی، تمام عناصر موثر در تولید اعم از کارگر و کارفرما در کارگاه  خواسته‌های خود را صرفاً از مجاری قانونی و دستگاههای ذیصلاح مرتبط پیگیری نمایند.

    یاوری تاکید کرد: هر گونه وقفه در کار تولید را با مشکل مواجه  نموده و دشواریها را در پی دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی