عصر بازار

درخواست افزایش ۴ برابری مستمری مددجویان کمیته‌امداد از دولت در سال ۹۹

عصر اعتبار- رئیس کمیته امداد با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در بودجه سال ۹۹ کشور گفت: درخواست افزایش چهار برابری مستمری مددجویان در سال آینده را داریم و ۶۵۰ هزار مددجوی جدید تحت حمایت کمیته امداد قرار می‌گیرند.

درخواست افزایش ۴ برابری مستمری مددجویان کمیته‌امداد از دولت در سال ۹۹
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سیدمرتضی بختیاری در مراسم واگذاری 500 واحد مسکن مددجویی در بوشهر که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه و مسئولان استانی بوشهر برگزار شد، گفت: اواخر سال گذشته تفاهم‌نامه مشترکی بین کمیته امداد و استانداری بوشهر برای ساخت 2 هزار واحد مسکونی مددجویان منعقد شده که 500 واحد امروز به مددجویان این نهاد واگذار می‌شود.

    وی با اشاره به تحویل 500 واحد مسکونی دیگر از محل این تفاهم‌نامه در دهه فجر امسال، اظهار کرد: یک هزار واحد دیگر از محل این تفاهم‌نامه در سال آینده آماده تحویل به مددجویان تحت پوشش می‌شود.

    رئیس کمیته امداد بیان کرد: در بودجه سال 99 کشور،  برنامه‌های جدیدی پیش‌بینی شده و مستمری مددجویان بین سه تا چهار برابر افزایش خواهد یافت.

    بختیاری گفت: در بند الف تبصره 14 که سال آینده سومین سال خود را طی خواهد کرد، شاهد چهار برابر شدن میزان پرداخت‌ها خواهیم بود به گونه‌ای که در سال آینده برای خانواده‌های پنج نفر به بالا بیش از 750 هزار تومان دریافتی، پیش‌بینی شده است.

    به گزارش سایت خبری کمیته امداد، وی ادامه داد: در بند ب تبصره 14 به افرادی که در نوبت تحت پوشش قرار دارند، شرایطی فراهم شده که 650 هزار خانواده دیگر بتوانند تحت پوشش کمیته امداد از محل بودجه این تبصره قرار گیرند.

    بختیاری عنوان کرد: در رابطه با واحدهای مددجویی تک و دو نفره با رئیس بنیاد مسکن صحبت کرده‌ایم که با استفاده از مدل منازل مسکونی که توسط بنیاد مسکن ساخته می‌شود، بتوانیم از تسهیلات ساخت مسکن برای این خانواده‌ها استفاده کنیم .

    وی با اعلام این که کمیته امداد استان بوشهر موفق به جذب کامل  تسهیلات 140 میلیارد تومان برای 2500 نفر شده است، عنوان کرد: کمیته امداد استان بوشهر آماده دریافت تسهیلات جدید از این محل برای اشتغال روستائیان است و در صورت عنایت دولت می توانیم اشتغال روستایی بیشتری را در استان بوشهر داشته باشیم.

    رئیس کمیته امداد گفت: نیازمند یک هزار فقره جهیزیه جدید برای استان بوشهر هستیم که از رئیس سازمان برنامه و بودجه درخواست داریم که در این خصوص نیز توجه خاصی به مانند سال گذشته داشته باشند.

    بختیاری ادامه داد: با توجه به این که از طریق پنل‌های خورشیدی می‌توان اشتغال‌زایی کرد؛ امسال به دنبال این هستیم که زمینه ارائه خدمات ویژه برای راه‌اندازی یک هزار پنل خورشیدی در استان بوشهر فراهم شود.

     محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز در این مراسم گفت: پیش‌بینی می‌شود واحدهای مسکونی مددجویی استان بوشهر از محل تفاهم‌نامه احداث دو هزار واحد مسکونی استانداری بوشهر با کمیته امداد تا دهه فجر سال آینده به اتمام برسد.

    وی افزود: در صورت بهره‌برداری این واحدها در زمان مقرر، مجوز ساخت 500 واحد مسکونی دیگر برای مددجویان کمیته امداد استان بوشهر داده می‌شود.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: همچنین یک هزار فقره جهیزیه جدید به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد استان بوشهر تحویل داده می‌شود.

    وی بیان کرد: با ارائه مجوز لازم، امکان استفاده از یک هزار پنل خورشیدی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان بوشهر فراهم شده است. این تعداد پنل خورشیدی به غیر از تعدادی است که در موافقت‌نامه بین سازمان برنامه و بودجه، بسیج و کمیته امداد تفاهم شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو