عصر بازار

رونمایی از طرح مهتاب در سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح

عصر اعتبار- با هدف پاس داشت زحمات بازنشستگان نیروهای مسلح به همت سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح از طرح مهتاب جهت تکریم و رسیدگی هرچه بهتر به بازنشستگان سالمند این سازمان رونمایی به عمل آمد.

رونمایی از طرح مهتاب در سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مراسم رونمایی از طرح «مهتاب» و گرد همایی بازنشستگان نیرو های مسلح با حضور امیر فرشاد نجفی پور جانشین مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی نیرو های مسلح و سردار گودرزی رئیس سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح در مرکز همایش های امام علی (ع) برگزار شد.

    امیر نجفی پور در این مراسم طی سخنانی طرح «مهتاب» را یک اقدام مثبت و ابتدایی در مسیر خدمات جدید سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح دانست و گفت: سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح به دنبال تغییر مفهوم بازنشستگی به باز ایستادگی است و به همین دلیل نگاه جدید و علمی ما نیز بر همین اساس پیش می رود.

    وی افزود: جامعه جهانی و جامعه ایران به سمت کهن سالی پیش می رود و تعداد جمعیت بالای 60 سال که شروع سالمندی محسوب می‌شود رو به افزایش است. پیش‌بینی می‌شود در یک دهه آینده 30 درصد جمعیت ایران سنی بالای 60 سال داشته باشند به همین دلیل برای خدمت‌رسانی به این قشر باید برنامه‌ریزی داشته باشیم که این برنامه ریزی و موفقیت آن نیاز به مقدمات و کارهای متعدد دارد.

    جانشین رئیس سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح مراقبت از سالمندان را بسیار پیچیده و پرهزینه دانست و گفت: براساس پیش بینی ها خدمات مراقبت از سالمندان در سال های آینده افزایش قابل توجهی پیدا می کند و کسب و کارهای این حوزه پر رونق می شود. طبیعتاً این هزینه‌های بسیار سنگین برای خانوادهها دشواریهایی را به همراه دارد و ما قصد نداریم پیشکسوتان نیروهای مسلح را در این مسیر تنها بگذاریم.

    امیر نجفی پور گفت: بر اساس گزارشهای علمی زندگی و امید به آینده در شیوه نگهداری فعلی سالمندان در خانههای سالمندی پایین است و ما باید در مورد محل و نحوه نگهداری سالمندان عزیز تغییراتی را داشته باشیم؛ بر اساس تحقیقات بهترین روش نگهداری سالمندان نگهداری در نزدیکترین محل به محل زندگی شان و نگهداری توسط آشنایان است.

    وی ادامه داد: سوالی که اینجا پیش می آید این است که شاید این افراد دانش کافی را برای نگهداری از سالمندان نداشته باشند به همین دلیل تصمیم گرفته شد به وابستگان سالمندان آموزش‌های لازم را داده و روند نگهداری از سالمندان را زیر نظر داشته باشیم تا نگهداری و مراقبت از سالمندان دارای کیفیت بالایی شود.

    جانشین رئیس سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح خاطر نشان کرد: سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح در طرح مهتاب قصد دارد سالمندان و گروه‌های هدف را که پیشکسوتان نیروهای مسلح هستند در منزل و محل‌های نزدیک خانه خود و توسط آشناترین افراد نگهداری کند، آموزش‌های صحیح و علمی با مدارک قابل قبول از نظر کشور و دانشگاهی به این افراد اعطا کند و بر نگهداری نظارت داشته باشیم، همچنین هزینه‌های لازم را تامین کنیم و از این طریق مطمئن شویم که کیفیت زندگی سالمندان بالا است.

    در ادامه مراسم حجت الاسلام مومنی رییس اداره عقیدتی سیاسی سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح با قدردانی از زحمات تمامی دست اندر کاران این سازمان گفت: ما همواره باید شکرگزار خداوند باشیم که نعمت خدمت به نیروهای مسلح را نصیب ما کرده و ما باید با جان و دل خدمتگزار این عزیزان مان، این بازایستادگان مان باشیم؛ چون این ها سرمایه های گران بهایی هستند که ما باید مراقب و پشتیبان آنها باشیم.

    گفتنی است این مراسم با حضور 300 نفر از خانواده‌های  بازنشستگان نیروهای مسلح که در خانواده خود دارای افرادی مبتلا به بیماری های خاص می‌باشند برگزار شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی