عصر بازار

معاون وزیر اقتصاد و دارایی:

پیش‌بینی۱۴ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی در بودجه ۹۹

عصر اعتبار- معاون وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه کالاهای اساسی در سال آینده نیز با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی تامین خواهند شد، گفت: جهت تامین این کالاها در سال آینده ۱۴ میلیارد دلار ارز دولتی پیش بینی شده است.

پیش‌بینی۱۴ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی در بودجه ۹۹
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، محمدعلی دهقان دهنوی معاون وزیر اقتصاد و دارایی در گفت‌وگو با برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد گفت: کالاهای اساسی در سال آینده نیز با ارز چهار هزار و 200 تومانی تامین خواهند شد. کالاهای اساسی مشمول ارز دولتی می توان به برنج، جو، ذرت، روغن خوراکی، دانه‌های روغنی، نهاده های دامی، دارو و چند قلم دیگر را نام برد.

    وی اظهار داشت: دولت این کالاها را به عنوان مایحتاج ضروری مردم تشخیص داده و تصمیم گرفته قیمت اقلام مزبور را در جامعه پائین نگهدارد.

    معاون وزیر اقتصاد و دارایی گفت: جهت تامین این کالاها در سال آینده 14 میلیارد دلار ارز دولتی پیش بینی شده است. این 14 میلیارد دلار یارانه ای که دولت با هدف کمک معیشتی برای گذر از دوران سخت تحریمی و اقتصادی در کشور به مردم پرداخت می کند.

    دهقان دهنوی تصریح کرد: بدون شک با رفع مشکلات، بازیابی رشد اقتصادی، کاهش فشارها و محدودیت های بین المللی و ایجاد ثبات دربازار دیگر نیازی به تخصیص ارز دولتی نخواهد بود.

    وی گفت: مسئولان بخش بازرگانی وزارت صمت می گویند روی این گروه های کالایی نظارت کافی وجود دارد به یک معنا هم در شبکه توزیع به شکل مناسبی توزیع و هم با همان قیمت ارز دولتی به دست مصرف کننده واقعی می رسد.

    معاون وزیر اقتصاد افزود: سیاست مزبور بر اساس گزارش های حوزه بازرگانی وزارت صمت در حال پیگیری است.

    وی همچنین در خصوص نقدی که برای این نوع تخصیص ها وجود دارد مبنی بر وجود رانت، نبود نظارت کافی در شبکه توزیع، عدم دسترسی کالا به دست مصرف کننده واقعی به خصوص طبقات ضعیف جامعه به رادیو اقتصاد یادآورشد: دولت هم به این نتیجه رسیده که اگر گروه های کالایی وجود داشته باشد که نتوان در مسیر توزیع تا رسیدن به دست مصرف نهایی نظارت کافی انجام داد این گروه ها را در لیست ارز چهار هزار و 200 تومانی قرار ندهد به همین دلیل اقلامی که سال گذشته و ابتدای امسال در لیست ارز دولتی بودند مثل کره، چای و گوشت قرمز همه از لیست خارج شدند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی