عصر بازار

رئیس کانون صرافان اعلام کرد:

نوسانات بازار ارز، کاملاً طبیعی است

عصر اعتبار- رئیس کانون صرافان، با بیان اینکه نوسان قیمت دلار طی روزهای گذشته کاملاً طبیعی است، گفت: منابع ارزی در شرایط مطلوبی قرار داشته و مردم نباید وارد سرمایه‌گذاری خطرپذیر در بازار ارز شوند.

نوسانات بازار ارز، کاملاً طبیعی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر،کامران سلطانی زاده صبح امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران، با بیان اینکه نوسانات بازار ارز جدی نیست، گفت: این نوسانات به دلیل ورود تقاضای طبیعی به بازار به خصوص در ایام ژانویه و تأمین ارز برخی سفرها است.

    رئیس کانون صرافان افزود: در عین حال افزایش اخیر قیمت ارز را در بخش دیگر می توان ناشی از هیجانات روانی و مقاومت برخی از افراد در نگهداری ارزهای خانگی به دلیل شکسته شدن ثبات قیمت در یک مقطع کوتاه دانست؛ اما با برنامه ای که بانک مرکزی در این حوزه تدارک دیده و روند طبیعی که صرافی ها بیان می کنند، این ارزها به بازار باز خواهد گشت.

    وی تصریح کرد: تمامی نیازهای واقعی واردکنندگان پس از تأیید وزارت صنعت، معدن و تجارت در سامانه نیما تأمین می شود و نگرانی از این بابت وجود ندارد؛ این در حالی است که برخی کالاهای لوکس و غیرضروری که در گذشته تأمین ارز می شدند، اکنون به دلیل ممنوعیت واردات، اجازه ورود و تأمین ارز ندارند؛ پس ارز کشور در حوزه تأمین نیازهای ضروری و واقعی، هزینه می شود.

    به گفته سلطانی زاده طی روزهای گذشته، مایحتاج عمومی مردم با افزایش قیمت مواجه بوده و قیمت ارز نیز بین 4 تا 5 درصد افزایش یافته که بیشتر ناشی از جنبه روانی، تغییر قیمت بنزین است؛ در حالی که پس از گذشت، مدتی قیمت ارز به نرخ های قبلی باز خواهد گشت و چشم اندازی افزایشی برای آن متصور نیست.

    رئیس کانون صرافان تصریح کرد: تجربه نشان داده زمان هایی که ارز در نوسان است؛ اگر برخی از افراد به قصد سرمایه گذاری وارد خرید شده و تقاضای دریافت بدون نیاز واقعی ارز را داشته باشد، متضرر خواهند شد.

    سلطانی زاده، در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ظرف یک سال گذشته بانک مرکزی توانسته منابع ارزی را به خوبی مدیریت نماید، خاطرنشان کرد: عرضه ارز در سامانه نیما و صرافی‌ها بدون مشکل در حال انجام بوده و این در شرایطی است که اگرچه صرافی ها در پیش بینی نرخ ارز دخالتی نمی کنند؛ اما مجموعه شرایط حاکم بر بازار حکایت از آن دارد که افزایش نرخ به صورت جهشی در کار نیست.

    وی افزود: نوسانات بازار ارز به هیچ عنوان نگران کننده به نظر نمی رسد و تغییرات قیمت در دامنه دو تا سه درصدی کاملاً طبیعی بوده؛ این در شرایطی است که رسوب ارز در سامانه نیما سبب شده، مدیریت بازار به شکل بهتری صورت گیرد و حتی این نوسانات نیز بعد از گذشت دوره هایی، کاملاً مدیریت خواهد شد.

    این فعال بازار ارز، ادامه داد: ارز 4200 تومانی براساس نیازهای کشور برای کالاهای اساسی و مایحتاج ضروری مورد نیاز مردم از سوی دولت تأمین خواهد شد؛ اما اگر مدیریت صحیحی در این رابطه صورت گیرد و ارز ارزان به دست مصرف کننده واقعی و در قیمت کالاهای اساسی نمود پیدا کند؛ این سیاست می تواند ادامه دار باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو