عصر بازار

برگشت ارزهای خانگی

سقف خرید ارز بزودی برداشته می شود

عصر اعتبار- دبیر کل و رییس شورای عالی کانون صرافان ایرانیان از برداشتن سقف فروش ارز توسط صرافی‌ها در آینده نزدیک و شکسته شدن مقاومت نگهداری ارزهای خانگی و بازگشت به بازار خبر داد.

سقف خرید ارز بزودی برداشته می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، کامران سلطانی‌زاده رییس شورای عالی کانون صرافان ایرانیان در نشستی خبری با بیان اینکه تمامی نیازهای واقعی واردکنندگان پس از تایید وزارت صنعت در سامانه نیما تامین می‌شود، گفت: برخی کالاهای لوکسی که قبلا وارد می‌شده شاید اکنون وارد نشود اما تمامی کالاهای اساسی مورد نیاز می‌توانند ارز مورد نیاز را تامین کنند.

    وی درخصوص نوسانات اخیر نرخ ارز گفت: همیشه نرخ ارز متاثر از فضای روانی بوده و هر فشاری که به بازار وارد می‌شود، روی نرخ ارز تاثیر می‌گذارد. در روزهای اخیر قیمت ارز بین 4 تا 5 درصد افزایش یافته که ناشی از جنبه روانی است. اما اثر منفی جدی قیمت بنزین را بر نرخ ارز نمی‌بینیم و قیمت ارز می‌تواند به قیمت‌های قبلی برگردد. تجربه نشان داده زمان‌هایی که ارز در نوسان است، کسانی که در زمان نوسان نرخ ارز وارد خرید و فروش می‌شوند، متضرر خواهند بود.

    این مقام مسئول درخصوص عملکرد بانک مرکزی در مدیریت بازار ارز گفت: در دو سال گذشته هر زمانی که قول دادند عمل کردند، چندین مرحله نوسانات شدید داشتیم اما تاثیر زیادی بر قیمت ارز نگذاشته چراکه منابع موجود بر اساس گزارش‌های بانک مرکزی مطلوب بوده و عرضه ارز در سامانه نیما و صرافی‌ها به اندازه است.

    سلطانی‌زاده در خصوص آمار ارزهای خانگی عنوان کرد: ارز خانگی در سال‌های گذشته بیشتر از کانال‌های غیر رسمی خریداری شده اما با توجه به اینکه بازار ارز نوسان ندارد به تدریج مقاومت در نگهداری آن شکسته شده و به بازار برمی‌گردد. رسوب ارز در سامانه نیما سبب می‌شود مدیریت ارز به راحتی نوسان را کنترل کند.

    شهاب قربانی دبیر کل کانون صرافان ایرانیان نیز در این نشست درباره افزایش سقف فروش ارز توسط صرافی‌ها گفت: در این زمینه قول‌هایی دادند که این سقف باز شود. اما چون شرایط به گونه‌ای است که نمودارهای مدنظر باید به آن خواسته موردنظر برسد، پس از آن سقف باز خواهد شد. با این حال بسیاری از مردم حتی سقف خود را نیز نمی‌خرند.

    وی افزود: دلال‌ها با توجه به کاهش نوسانات از بازار خارج شدند، اگر کسی هنوز در این زمینه فعالیت می‌کند جز ایجاد دردسر به چیزی نمی‌رسد. نگرانی در مورد خرید ارز از صرافی‌ها در مورد اسکناس‌های جعلی وجود ندارد و از طریق دستگاه‌های شناسایی اصالت، اسکناس بررسی می‌شود.

    بنابراین گزارش، در حال حاضر سقف خرید ارز برای هر کد ملی در سال فقط یک بار و تا سقف 2200 دلار است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو