عصر بازار

رئیس شعبه شیراز بانک توسعه صادرات ایران:

برنامه ریزی برای حفظ پایدار مشتریان ضروری است

عصر اعتبار- بانک توسعه صادرات با رویه هایی چون توجه به سلیقه مشتری، همراهی با مشتریان درشرایط تحریم درچارچوب مقررات ورصد فعالیت های بنگاه اقتصادی می تواند خدمات خودرا گسترش دهد.

برنامه ریزی برای حفظ پایدار مشتریان ضروری است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، سید صمدالدین هاشمی گفت: اهمیت حضور پایدار صادرکنندگان در فهرست مشتریان بانک مستلزم حمایت همه جانبه از آنهاست به نوعی که صادرکننده حس کند بانک نه فقط یک منبع تامین مالی بلکه یک همراه برای بنگاه اوست.
    هاشمی اظهار داشت: لازمه جذب مشتریان، داشتن افق بلند مدت در مسیر همکاری با آنهاست؛ بانک توسعه صادرات با رویه هایی چون توجه به نظر و سلیقه مشتری، همراهی و همکاری با مشتریان در شرایط تحریم در چارچوب مقررات و ساختارهای قانونی و رصد فعالیت های بنگاه اقتصادی می تواند در رقابت با سایر بانک های دیگر موفق تر عمل کرده و دایره ارائه خدمات خود را گسترش دهد.
    وی یادآور شد: مدیریت عامل محترم بانک نیز د در نشست ها و جلسات متعدد بر همراهی و آمادگی ارکان بانک برای رفع مشکلات صادرکنندگان و تولیدکنندگان صادرات محور تاکید کرده اند.
    سید صمدالدین هاشمی در ادامه این گفتگو ضمن تشریح عملکرد هشت ماهه شعبه شیراز بانک توسعه صادرات، گفت: این شعبه طی مدت یاد شده بالغ 2040 میلیارد ریال تسهیلات به مشتریان صادراتی استان اعطا و علی رغم محدودیت های ناشی از تحریم ها 182 میلیارد ریال ضمانت نامه صادر کرده است و مانده تسهیلاتی برابر با 3 هزار و 104 میلیارد ریال دارد.
    رئیس بانک توسعه صادرات شیراز مصوبه های آماده پرداخت شعبه را بالغ بر 500 میلیارد ریال اعلام کرد که با اجرای آن مانده تسهیلات بانک افزایش خواهد داشت همچنین در مدت یاد شده قریب به 18 میلیون و 900 هزار دلار برات و حواله ارزی برای مشتریان صادر شده است.
    هاشمی در ادامه این گفتگو بیان داشت: مطابق با سند پیشران توسعه که با حضور وزیر محترم کشور ورئیس ستاد اقتصاد مقاومتی استان ابلاغ گردید بانک ها موظف هستند بیش از گذشته با صنایع همکاری داشته باشند و طرح های دارای رویکرد صادراتی را از محل منابع صندوق توسعه تامین مالی کنند.
    وی خاطرنشان کرد: شعبه شیراز برنامه منظمی را برای جذب مشتریان صادراتی استان طراحی کرده و ذیل این برنامه ریزی با مکاتبه و تعامل نزدیک با مشتریان خدمات خود را به آنها معرفی می کند.
    هاشمی به ظرفیت های صاداتی استان اشاره کرد و گفت: استان فارس از گذشته به قطب کشاورزی و صنایع تبدیلی معروف بوده اما طی چند سال اخیر به شکل ملموس و قابل توجهی به حوزه صنعت وارد شده است؛ استان فارس در بخش صنایع پتروشیمی و ذوب آهن رشد چشمگیری داشته و همچنین صادرات محصولات استان بالغ بر 1 میلیارد و 304 میلیون دلار در سال 97 بوده که رشد 6 درصدی نسبت به سال قبل از آن را نشان می دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی