عصر بازار

تمدید فرصت بخشودگی جرایم بدهکاران بانک مسکن

عصر اعتبار- با تمدید زمان اجرای طرح میثاق به مدت ۴ ماه، امکان بخشودگی جرایم تسهیلاتی بدهکاران بانک مسکن تا پایان اسفند ماه فراهم شد.

تمدید فرصت بخشودگی جرایم بدهکاران بانک مسکن
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، طرح میثاق در سال جاری با هدف مساعدت با مشتریان دارای بدهی غیرجاری در بازپرداخت مطالبات سررسید گذشته، معوق و مشکوک‌الوصول بانک مسکن طراحی شد. اجرای این طرح از ابتدای شهریور ماه در شعب بانک مسکن در سراسر کشور آغاز شده و تا پایان اسفند ماه ادامه دارد.

    اجرای این طرح که با استقبال مشتریان بانک مواجه شده است با تسهیل در بازپرداخت مطالبات به بانک مسکن می‌تواند منابع لازم برای پرداخت تسهیلات جدید به متقاضیان را فراهم کند و از این منظر مشارکت مشتریان و تسهیلات‌گیرندگان بانک مسکن در تسویه مطالبات غیرجاری، نقش زیادی در تامین منابع برای تقویت جریان تسهیلات‌دهی به متقاضیان جدید دارد، به همین خاطر هیات مدیره بانک با تمدید آن به مدت 4 ماه دیگر تا پایان اسفند ماه سالجاری موافقت کرد.

    در قالب طرح میثاق، در صورت واریز نقدی هر میزان از مطالبات غیرجاری انواع تسهیلات پرداختی اعم از عقود مبادله‌ای، مشارکتی، تسهیلات قرض الحسنه و ... و همچنین مطالبات مربوط به ضمانت‌نامه‌های ضبط شده، خالص جرایم محاسبه شده بر اساس نوع قرارداد (حسب مورد 6 تا 14 درصد از نرخ وجه التزام) به نسبت واریزی بدهکاران مورد بخشودگی قرار ‌می‌گیرد.

    در این طرح همچنین جرایم سازنده‌هایی که تسهیلات ساخت دریافت کرده بودند، در صورت تعیین تکلیف مطالبات تا پایان اسفند ماه بخشیده خواهد شد.

    از دیگر مزایای این طرح که از ابتدای شهریور ماه سال جاری به کلیه شعب ابلاغ شده شامل مشوق‌هایی از جمله، تسهیل در ضوابط فروش تدریجی (اقساطی) در صورت تعیین تکلیف مطالبات غیر جاری تسهیلات مشارکت مدنی، تغییر نام مدیون یا به عبارت دیگر امکان انتقال مانده تسهیلات بدون واریز درصدی از مانده بدهی به خریدار جدید، سهولت در تعیین تکلیف مطالبات ناشی از تسهیلات مضاربه و اموال سرمایه‌ای، تمدید قراردادهای مشارکت مدنی مربوط به شهرهای آسیب دیده سیل‌های اخیر است.

    به گزارش هیبنا، اداره کل پیگیری وصول مطالبات بانک مسکن ضمن دعوت از بدهکاران بانک مسکن برای استفاده از مهلت باقی‌مانده اجرای طرح میثاق، تاکید کرد : تمام بدهکاران تسهیلاتی با مراجعه به شعب در جریان جزییات و میزان بخشودگی جرایم در صورت پرداخت تمام یا بخشی از بدهی خود قرار گیرند و تا فرصت باقی است از این امکان استفاده کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی