عصر بازار

روند افزایشی طلا قوت گرفت

عصر اعتبار- قیمت طلا در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی تحت تاثیر سیگنال‌های متضاد آمریکا و چین که ابهامات نسبت به انعقاد توافق تجاری میان این دو کشور را تداوم بخشید و تقاضا برای داراییهای امن را تقویت کرد، افزایش یافت.

روند افزایشی طلا قوت گرفت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.1 درصد افزایش یافت و به 1475 دلار و 18 سنت رسید.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت بود و در 1480 دلار و 50 سنت ایستاد.

    طلا روز چهارشنبه تا مرز 1484 دلار صعود کرده بود اما پس از این که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روند مذاکرات تجاری با چین را بسیار خوب توصیف کرد، در سطح قیمت پایین‌تری بسته شد. یک روز پیش از آن ترامپ گفته بود توافق با چین ممکن است به پس از انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر سال 2020 موکول شود و به امیدها برای انعقاد سریع توافق تجاری محدود لطمه زده بود.

    به گفته برایان لان، معامله‌گر شرکت گلد سیلور سنترال، ترامپ به رضایت خود برای انتظار یک ساله به منظور امضای توافق تجاری با چین اشاره کرده است و ما مطمئن نیستیم که آیا توافق مقدماتی امضا شده است یا خیر و همه به دنبال آن هستند. طلا همواره یک دارایی امن بوده و مردم هنگامی که نمی‌دانند چه اتفاقی خواهد بود، طلای خود را نگه می‌دارند. ارزش دلار آمریکا اندکی ضعیف شده و این موضوع به بالا رفتن قیمت طلا کمک کرده است.

    شاخص دلار در معاملات روز پنج شنبه به روند نزولی خود ادامه داد و در برابر سبدی از ارزهای بزرگ 0.1 درصد افت کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر ساخت. با این حال رشد قیمت طلا به دلیل صعود بازارهای سهام محدود شد.

    بر اساس گزارش رویترز، تعرفه 15 درصدی روی 156 میلیارد دلار واردات کالاهای چینی قرار است از 15 دسامبر اجرایی شود. واشنگتن و پکن هنوز فاز اول توافق تجاری که امید می‌رفت از تنشها میان دو کشور بکاهد را امضا نکرده اند.

    قیمت طلا که در شرایط بی‌ثباتی اقتصادی و سیاسی به پناهگاه مطمئن سرمایه تبدیل می‌شود از ابتدای امسال تاکنون بیش از 15 درصد رشد کرده که عمدتا تحت تاثیر جنگ تجاری آمریکا و چین و تاثیر منفی آن بر رشد اقتصاد جهانی بوده است.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری تغییری نداشت و 1869 دلار و 59 سنت بود. هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.3 درصد افزایش، در 16 دلار و 87 سنت ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.5 درصد افزایش، به 898 دلار و 81 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو