عصر بازار

دلار بازهم عقب نشست

عصر اعتبار- شاخص دلار در کمترین سطح یک ماه اخیر خود باقی ماند.

دلار بازهم عقب نشست
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، در معاملات روز پنج شنبه بازارهای ارز، فضای معاملات بار دیگر کاملا تحت تاثیر اخبار مربوط به جنگ تجاری آمریکا و چین قرار گرفت. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که پیش‌تر گفته بود عجله ای برای امضای توافق تجاری با چین ندارد؛ در جدیدترین اظهارات خود مدعی شد که مذاکرات برای حل و فصل جنگ تجاری "زیان بار" با چین به خوبی پیش می رود. با این حال از طرف چین هیچ مقامی حاضر به تایید این مساله نشده است. 

    مت سیمپسون، تحلیل گر ارشد بازار ارز در موسسه " گین کپیتال" گفت: هنوز خیلی زود است که بگوییم توافق خواهد شد. من با دیده تردید به این مساله نگاه می کنم.

    چین و آمریکا درگیر یک جنگ تجاری طولانی مدت بوده‌اند که اکنون وارد هفدهمین ماه خود شده است و از آن به عنوان یکی از اصلی‌ترین دلایل کاهش رشد اقتصادی جهان نام برده می‌شود تا جایی که بانک جهانی، زیان این جنگ برای اقتصاد جهانی طی دو سال‌ آینده را حدود 700 میلیارد دلار برآورد کرده است. دو طرف طیف گسترده‌ای از محصولات وارداتی یکدیگر را مشمول تعرفه‌های اضافی کرده‌اند.

    شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، با 0.1 درصد کاهش و در سطح 97.551 واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل 1.0115 دلار اعلام شد.

    در حوزه برگزیت نیز بوریس جانوسن، رهبر حزب محافظه کار که کماکان از رقیب اصلی خود یعنی حزب کارگر در نظرسنجی‌ها پیش است وعده داده که در صورت پیروزی، پرونده برگزیت را به سرعت خواهد بست. از سوی دیگر اما جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر وعده داده است در صورت پیروزی در انتخابات، رفراندوم برگزیت را برای بار دوم برگزار خواهد کرد اما افزوده که در جریان این همه پرسی موضعی بی‌طرف اتخاذ خواهد کرد. رهبر حزب لیبرال دموکرات انگلیس که طرفدار باقی ماندن در اتحادیه اروپا است، پیشنهاد همکاری با حزب کارگر را در صورت قبول خواسته های آن‌ها مطرح کرده است.

    در آخرین دور از معاملات، پوند با 0.15 درصد افزایش قیمت نسبت به روز قبل خود و به ازای 1.3135 دلار مبادله شد. هر یورو نیز  با 0.1 درصد افزایش به 1.1084 دلار افزایش یافت. هم‌چنین هر دلار آمریکا به 1.3183 دلار کانادا کاهش یافت. در برابر همتای سنگاپوری، هر دلار به ازای 1.3615 دلار سنگاپور مبادله شد.

    ری آتریل، استراتژیست ارزی در بانک ملی استرایلا گفت: بازارها به مانند توپ پینگ پونگ در حال رفت و برگشت هستند و شواهد نشان می دهد که این روند ادامه خواهد داشت.

    در معاملات بازارهای ارزی جهانی، همچنین هر دلار به 108.8763 ین رسید. به دنبال کاهش شدید رشد اقتصادی سومین اقتصاد بزرگ جهان، دولت ژاپن اعلام کرده یک بسته محرک 120 میلیارد دلاری را برای تقویت رشد اقتصادی این کشور به زودی عملیاتی خواهد کرد.  در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای 1.4610 دلار مبادله شد. هم‌چنین نرخ برابری دلار معادل 7.0488 یوان چین اعلام شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو