عصر بازار

بسته حمایتی ۱۰۰ میلیارد یورویی ژاپن برای افزایش نرخ رشد اقتصادی

عصر اعتبار- دولت ژاپن اعلام کرد برای افزایش رشد اقتصادی خود، یک بسته حمایت اقتصادی به ارزش ۱۰۰ میلیارد یورو را به اجرا در می‌آورد.

بسته حمایتی ۱۰۰ میلیارد یورویی ژاپن برای افزایش نرخ رشد اقتصادی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، دولت ژاپن اعلام کرد برای افزایش رشد اقتصادی خود، یک بسته حمایت اقتصادی به ارزش 100 میلیارد یورو را به اجرا در می‌آورد.

    بر این اساس، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن روز پنجشنبه از اجرای طرح حمایت اقتصادی گسترده‌ای به ارزش 13 هزار میلیارد ین معادل (108 میلیارد یورو) برای جلوگیری از رکود اقتصادی این کشور در سال 2020 خبر داد.

    این در حالی است که رشد اقتصادی ژاپن ضعیف شده است و اگر به آن کمک نشود احتمال دارد که در سال 2020 دچار رکود شود. بر اساس این طرح، قرار است تقریبا 50 درصد از این سرمایه گذاری دولتی به بخش تعمیر و بهسازی زیرساخت‌ها در کشور در پی وقوع طوفان ویرانگر هاجیبیس Hagibis در ماه اکتبر اختصاص یابد که در نتیجه آن بیش از 80 نفر کشته شدند.

    در این طرح همچنین اقداماتی در نظر گرفته شده است تا از میزان تاثیر افزایش اخیر مالیات بر ارزش افزوده در کشور بر مصرف کنندگان کاسته شود. به تازگی در ژاپن مالیات بر ارزش افزوده از 8 درصد به 10 درصد افزایش یافته است.

    تحلیلگران و کارشناسان مسائل اقتصادی مالی بین المللی پیش بینی کرده اند رشد اقتصادی ژاپن در فاصله ماه‌های اکتبر تا ‏دسامبر (سه ماهه چهارم) امسال به شدت افت خواهد کرد. علت این افت نیز افزایش مالیات بر ارزش افزوده در این کشور است. همچنان که صادرات کالا و خدمات ژاپن به کشور‌های جهان به علت کاهش رشد اقتصادی جهان و ادامه تنش تجاری میان آمریکا و چین کاهش پیدا کرده است. در سه ماهه سوم امسال، رشد اقتصادی ژاپن که اقتصاد سوم جهان است تقریباً متوقف شد و براساس آمار و ارقام منتشر شده در اواسط نوامبر 2019 به 0.1 درصد رسید.

    بر اساس اعلام صندوق بین المللی پول نرخ بدهی‌های دولت ژاپن به 238 درصد کل تولید ناخالص داخلی این کشور رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی