عصر بازار

موضع سخت اتحادیه اروپا در برابر ارزهای دیجیتال

عصر اعتبار- وزرای دارایی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای مشترک گفتند:« هیچ پول با ثبات جهانی در اتحادیه اروپا عملکرد خود را آغاز نمی کند تا زمانی که چالش ها و خطرات قانونی و نظارتی مربوط به آن کاملا شناسایی و برطرف شوند».

موضع سخت اتحادیه اروپا در برابر ارزهای دیجیتال
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، وزرای دارایی اتحادیه اروپا در روز پنجشنبه توافق کردند تا زمانی که خطرات مربوط به ارزهای مجازی برطرف نشود، نباید به ارزهای دیجیتال خصوصی مثل لیبرای فیسبوک مجوز بدهند.

    این اقدام موضع سختی را که این بلوک در برابر لیبرا گرفته تایید می کند. ممنوعیت لیبرا باعث انتقاد نهادهای جهانی به خاطر تاثیر احتمالی آن بر سیستم مالی از زمان اعلام آن در ژوئن شده است.

    وزرای دارایی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای مشترک گفتند:« هیچ پول با ثبات جهانی در اتحادیه اروپا عملکرد خود را آغاز نمی کند تا زمانی که چالش ها و خطرات قانونی و نظارتی مربوط به آن کاملا شناسایی و برطرف شوند».

    پولهای باثبات ارزهای دیجیتالی مثل لیبرا هستند که معمولاً با پشتوانه پول سنتی و سایر اوراق بهادار عمل می کنند در حالیکه پولهای مجازی مثل بیت کوین این پشتوانه را ندارند. ولی هر دوی این ها ارز مجازی هستند.

    چندین حامی اصلی لیبرا مانند شرکت بزرگ پرداخت مسترکارت و ویزا تحت فشار ناظران بین‌المللی این پروژه را در اکتبر کنار گذاشتند. با وجود خروج این شرکت ها، فیس بوک و 20 عضو دیگر مجمع لیبرا که مقر آن در ژنو است، این پروژه را پیش می برند تا در ژوئن سال آینده راه‌اندازی کنند.

    وزرای اتحادیه اروپا گفتند قوانینی برای نظارت بر سرمایه های مجازی و پول های باثبات به عنوان بخشی از یک طرح جهانی در نظر می‌گیرند.

    والدیس دامبرووسکیس، کمیسر مالی اتحادیه اروپا  در یک جلسه عمومی در بروکسل به وزرای دارایی گفت کمیسیون اتحادیه اروپا در حال کار بر روی این قوانین جدید است.

    این وزرا همچنین بانک مرکزی اروپا را برای کار بر روی یک ارز دیجیتال عمومی تحسین کردند. این ارز می تواند جایگزینی برای ارز های خصوصی باشد.

    بانک مرکزی اروپا طی اسنادی که به این وزرای دارایی تحویل داد، اعلام کرد در صورتی که هزینه پرداخت ها در اروپا همچنان بالا بماند، انتشار یک ارز دیجیتال عمومی لازم خواهد بود ولی هشدار داد تاثیر چنین کاری بر سیستم مالی بسیار بزرگ است و باید به دقت بررسی شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی