عصر بازار

۳۰ میلیارد دلار بیت کوین ۵ سال است خاک می‌خورد

عصر اعتبار- بیش از یک پنجم کل ذخیره بیت کوین موجود در جهان حداقل به مدت ۵ سال دست نخورده باقی مانده است که ارزش آن به ۳۰ میلیارد دلار می رسد.

۳۰ میلیارد دلار بیت کوین ۵ سال است خاک می‌خورد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، طبق اطلاعات شرکت کوین متریکس، یک شرکت تحقیقاتی بلاک چین، بیش از یک پنجم کل ذخیره بیت کوین موجود حداقل به مدت 5 سال دست نخورده باقی مانده است. طبق این گزارش، حدود 3.9 میلیون بیت کوین معادل 30 میلیارد دلار بدون استفاده رها شده است. این مقدار حالا در بالاترین حد خود قرار دارد و از 2015 تا به حال رو به رشد بوده است.

    اگرچه بخش زیادی از این بیت کوین غیر فعال مربوط به دارندگان طولانی‌مدت بیت کوین می‌شود، ولی احتمالاً حداقل بخش کوچکی از آن بیت کوین هایی هستند که در کیف پول های مجازی به فراموشی سپرده شده اند یا در دسترس نیستند. به هر حال، طی 5 سال گذشته قیمت بیت کوین از 369 دلار تا 7500 دلار در حال حاضر افزایش یافته است یعنی معادل 1900 درصد افزایش قیمت.

    کسی که تا به حال توانسته این سرمایه عظیم را حفظ کند یا به شدت قدرتمند بوده یا متاسفانه گذرواژه های خود را برای دسترسی و فرستادن بیت کوین فراموش کرده است. در نظر داشته باشید هر کسی در 2014 بیش از 55 هزار دلار در بیت کوین سرمایه گذاری کرده باشد ،حالا یک میلیونر است.

    جدول های بیت‌کوین نشان می دهند آدرس های زیادی وجود دارند که بیش از 5 سال است بدون استفاده مانده اند و حاوی مقادیر بالایی بیت‌کوین هستند.

    با توجه به صد آدرس اولی که بیشترین بیت کوین را دارند، متوجه می شویم این آدرس ها ذخیره ای معادل 3.45 درصد  ذخیره بیت کوین موجود را شامل می‌شوند و به طور متوسط حاوی 6506 بیت کوین با ارزش تقریبی 50 میلیون دلار هستند. بزرگترین آدرس از میان آنها در حال حاضر 79957 بیت کوین دارد که ارزش آن در حال حاضر 600 میلیون دلار است ولی پنج سال پیش تنها 32 میلیون دلار ارزش داشت. بسیاری از این سکه ها احتمالاً متعلق به ساتوشی ناکاموتو، مخترع اسرارآمیز بیت کوین هستند.

    در کل، مقدار بیت کوینی که ساکن مانده از 2014 دوبرابر شده است. اگر این روند ادامه یابد، بیش از یک سوم ذخیره بیت کوین جهان در 2024 غیر فعال خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو