عصر بازار

کارشناس اقتصادی:

نوسانات نرخ ارز باعث سرمایه گذاری کاذب در اقتصاد کشور می‌شود

عصر اعتبار- رضایی گفت: نوسانات نرخ ارز باعث افزایش فعالیت‌های کاذب در اقتصاد کشور شده است.

نوسانات نرخ ارز باعث سرمایه گذاری کاذب در اقتصاد کشور می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از میزان، اکیر رضایی کارشناس حوزه اقتصادی با اشاره به نام گذاری سال 98 به عنوان سال رونق تولید اظهار کرد:رونق تولید یکی از مولفه‌های اساسی در حوزه توسعه اقتصادی است و نام گذاری این سال با این عنوان نشان از توجه مسئولان به امر اقتصادی دارد.

    این کارشناس حوزه اقتصادی تصریح کرد: طی سال‌های گذشته، به دلیل سیاست‌های واسطه گری و هدایت سرمایه به بخش‌های کاذب، تولید در کشور با رکود اساسی مواجه شده امری که در افزایش بیکاری نقش پررنگی داشته است.

    وی افزود:سرمایه در گردش بخش خصوصی باید به بخش‌های تولیدی هدایت شود تا با افزایش تولید ضمن افزایش اشتغال زمینه رشد اقتصادی را فراهم کرد.

    رضایی بیان کرد: نوسانات نرخ ارز باعث افزایش فعالیت‌های کاذب در اقتصاد کشور شده است و منابع مالی که می‌تواند چرخ تولید را بچرخاند در بازار سیاه ارز و طلا سرمایه گذار می‌شود.

    این کارشناس اقتصادی بیان کرد: فعالیت‌های تولید به دلیل مولد بودن نسبت به سایر فعالیت‌های دیگر مانند تجارت و بازرگانی در اولویت بیشتری قرار دارد.

    وی ادامه داد: بخش‌های تولید به دلیل حاشیه سود کم نیازمند حمایت‌های دولتی است تا ضمن افزایش تولید به رشد شاخص‌های اقتصاد کمک کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی