عصر بازار

مقایسه بازار سرمایه، دلار و سکه در هفته‌ای که گذشت

عصر اعتبار- بازارهای سرمایه، دلار و طلا در هفته گذشته به ترتیب رشد ۳.۶، ۴.۵ و ۵.۱ درصدی را تجربه کردند.

مقایسه بازار سرمایه، دلار و سکه در هفته‌ای که گذشت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، مقایسه عملکرد بازارهای سهام، ارز و سکه در سال جاری بیانگر این است که بازار سهام در این مدت با 80.5 رشد، بیشترین سود را نسبت به بازارهای ارز و سکه نصیب خود کرده است. این در حالی است که در این مدت بازار ارز(دلار) با افت 0.23 درصدی و بازار سکه با کاهش 1.5 درصدی مواجه بوده‌اند.

    این گزارش می‌افزاید: همچنین در هفته‌ای که بازار سرمایه افزایش 3.6درصدی و بازار ارز(دلار) و بازار سکه به ترتیب رشد 4.5 و 5.1درصدی را نصیب سرمایه فعالان خود کرده‌اند.

    همچنین نگاهی به معاملات بورس اوراق بهادار در هفته گذشته نشان می‌دهد در این مدت تعداد 17074 میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش 87038 میلیارد ریال در بیش از یک میلیون و 894 هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و شاخص کل بورس هم در این مدت با 11298 واحد افزایش، معادل 3.63 درصد رشد را به ثبت رساند.

    این در شرایطی است که در هفته گذشته گروه‌های استخراج سایر معادن با 27.1 درصد، خدمات فنی و مهندسی با 15 درصد، منسوجات با 15 درصد، لاستیک و پلاستیک با 13 درصد و استخراج زغالسنگ با 12.4 درصد بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص بورس داشته‌اند و در مقابل محصولات چوبی با 1.9 درصد، ساخت دستگاه‌ها و وسایل ارتباطی با 0.9 درصد، استخراج نفت، گاز و خدمات جنبی بجز اکتشافات با 0.6 درصد، خرده‌فروشی بجز وسایل نقلیه با 0.8 درصد و بانک‌ها و موسسات اعتباری با 0.8 درصد بیشترین اثر منفی را در این مدت بر نماگر بازار سهام از خود بجای گذاشته‌اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی