عصر بازار

نحوه افزایش دستمزد حقوق بگیران مشخص شد

عصر اعتبار- وضعیت افزایش دستمزد گروه‌های مختلف حقوق بگیر، در لایحه بودجه ۹۹ تعیین تکلیف شد.

نحوه افزایش دستمزد حقوق بگیران مشخص شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، بررسی لایحه بودجه 99 کل کشور نشان می‌دهد که افزایش حقوق گروههای مختلف حقوق بگیر از قبیل هیأت علمی، کارکنان کشوری و لشکری و قضات به طور جداگانه توسط دولت در این قانون انجام خواهد گرفت؛ به نحوی که تفاوت تطبیق موضوع ماده (٧٨ ) قانون مدیریت خدمات کشوری در حکم حقوق، بدون تغییر باقی بماند.

    در این میان، پاداش پایان خدمت موضوع قانون پرداخت پاداش پایان خدمت و بخشی از هزینه های ضروری به کارکنان دولت مصوب 26 /2/ 1375 با اصلاحات و الحاقات بعدی آن و پاداش های مشابه به مقامات، رؤسا، مدیران و کارکنان کلیه دستگاههای اجرائی موضوع ماده (٢٩) قانون برنامه ششم توسعه و همچنین وزارت اطلاعات، نیروهای مسلح و سازمان انرژی اتمی حداکثر معادل هفت برابر حداقل حقوق و مزایای موضوع ماده (٧٦ ) قانون مدیریت خدمات کشوری در ازای هر سال خدمت تا سقف سی سال خواهد بود که از لحاظ بازنشستگی و وظیفه ملاک محاسبه قرار می گیرد. هرگونه پرداخت خارج از ضوابط این قانون تحت این عنوان و عناوین مشابه در حکم تصرف غیرقانونی در اموال عمومی است.

    دولت مکلف است اعتبار ردیف ٢٢-٥٥۰۰۰۰ جدول شماره (٩) این قانون را برای افزایش و متناسب سازی حقوق بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح با اولویت کسانی که دریافتی ماهانه آنها کمتر از سی میلیون (30.000.000)ریال می باشد، براساس آیین نامه اجرائی که توسط سازمان برنامه و بودجه کشور با همکاری دستگاه های ذیربط تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می رسد، اختصاص دهد.

    در عین حال، صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان ٣٣ تأمین اجتماعی نیروهای مسلح مکلف هستند افزایش احکام حقوقی سال ١٣٩٩ بازنشستگان ذینفع ناشی از اجرای این حکم را از تاریخ 1/ 1/ 1399 اعمال و به صورت جداگانه در حکم حقوقی درج کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی