عصر بازار

تراکنش کسب و کارهای پرداخت شهری به ۳۰ میلیارد تومان رسید

عصر اعتبار- مدیرعامل فاوا شهرداری افزود: تراکنش کسب و کارهای پرداخت شهری به بیش از ۳۰ میلیارد تومان رسید.

تراکنش کسب و کارهای پرداخت شهری به ۳۰ میلیارد تومان رسید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، محمد فرجود در افتتاحیه سومین همایش تهران هوشمند با اشاره اقدامات شهرداری تهران در زمینه هوشمندسازی تهران گفت: مهم ترین موضوعی که توسط شهرداری تهران در زمینه هوشمندسازی دنبال شد، یکپارچه سازی، شفافیت و ارائه خدمات دیجیتالی به مردم بود؛ از سویی دیگر توجه به استارت آپ‌ها و کسب و کارهای نوآور به عنوان یک اصل در دستور کار قرار گرفت که در این زمینه نیز توفیقاتی به دست آمد.

    مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران ادامه داد: در شهرداری به موضوعاتی از جمله مدیریت هوشمند ترافیک، خدمات ایمنی و انرژی نیز برای حرکت به سوی هوشمندی تهران به صورت جدی نگاه شد؛ از سویی دیگر همزمان پروژه‌هایی را برای تحول شهرداری تهران انجام دادیم.

    وی با اشاره به پروژه‌های انجام شده و مهم در حوزه هوشمندسازی اظهار داشت: انتخابات الکترونیک در انجمن‌های شورایاری‌ها در تهران انجام شد که موضوعی بسیار حائز اهمیت به شمار می‌رود؛ راه‌اندازی سامانه جامع معاملات به عنوان بستر یکپارچه و شفاف برای معاملات، سامانه هوشمند ناوگان خودرویی شهرداری تهران از سایر موضوعات بود که پیگیری و عملیاتی شد.

    فرجود خاطر نشان کرد: فاز اول هوشمندسازی خدمات شهرسازی در تهران انجام شده و در حال حاضر 16 هزار استعلام الکترونیکی شهرسازی در این مدت پاسخ داده شد؛ از سویی دیگر پرتال API شهرداری برای تسهیل دسترسی توسعه دهندگان ایجاد شد و هم اکنون 50 خدمت در دسترس توسعه دهندگان است.

    مدیرعامل فاوا شهرداری افزود: با توجه به دسترسی‌های ارائه شده به کسب و کارهای فعال در حوزه پرداخت شهری، میزان تراکنش این کسب و کارها به بیش از 30 میلیارد تومان رسیده که ابتدای کار است و مطمئن هستیم این ارقام افزایش بسیار زیادی خواهد داشت و به رقم قابل توجهی برسد.

    فرجود در خصوص برنامه ریزی شهرداری تهران برای حرکت به سوی هوشمند سازی گفت: در سال اول به دنبال برنامه ریزی و اجرای پروژه‌های آزمایشی در حوزه شهر هوشمند بودیم، اما در سال 98 وارد فاز عملیاتی و اجرای پروژها شدیم که در این زمینه با بخش خصوصی و استارت آپ‌ها برای سرمایه گذاری و اجرا مشارکت داشتیم.

    وی افزود: برای سال آینده، در حوزه توسعه خدمات و یکپارچه سازی با بهره گیری از فناوری بلاکچین تمرکز خواهیم داشت، اما در سال 1400 تا 1401 به دنبال توسعه خدمات هوشمند خواهیم بود. مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران تاکید کرد: امیدواریم برنامه‌های انجام شده و در حال انجام بتواند به توسعه و بهبود کیفیت زندگی شهروندان کمک کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو