عصر بازار

ارتباط افزایش کارانه پزشکان با بدهی سازمان‌های بیمه‌گر

عصر اعتبار- عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در طرح تحول سلامت به بهانه ماندگاری پزشکان در مناطق محروم کارانه آنها افزایش پیدا کرد و همین موضوع باعث ایجاد بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی و بیمه سلامت شد.

ارتباط افزایش کارانه پزشکان با بدهی سازمان‌های بیمه‌گر
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، بشیر خالقی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در واکنش به اعتراض برخی از پزشکان درباره پرداخت نشدن کارانه‌ها و تصمیم به لغو اعمال جراحی غیرضرور اظهار داشت: در طرح تحول سلامت به بهانه ماندگاری پزشکان در مناطق محروم کارانه آنها افزایش پیدا کرد و همین موضوع باعث ایجاد بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی و بیمه سلامت شد.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر بیمه سلامت بودجه خود را از محل بودجه عمومی و بیمه تأمین اجتماعی بودجه‌اش را از دستمزد کارگران تأمین می‌کند، اظهار داشت: با توجه به شرایط سخت اقتصادی کشور و افزایش ناگهانی تعرفه‌ها این بیمه‌ها نیز با مشکلاتی مواجه شده‌اند و توانایی پرداخت سریع بدهی‌های خود را ندارند.

    خالقی با بیان اینکه لازم است پزشکان به شرایط سخت اقتصادی کشور توجه داشته باشند و مانند سال‌های گذشته در کنار مردم حضور یابند اظهار داشت: پزشکان نباید پیش از بیش بر نگرانی مردم بیفزایند همچنین از بیمه‌ها نیز انتظار می‌رود دستورالعمل خاصی را برای پرداخت مطالبات مراکز درمانی به کار گیرند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی