عصر بازار

«هم‌راز» بیمه رازی زیرساختی برای توسعه بیمه‌گری دیجیتال

عصر اعتبار- معاون برنامه‌ریزی و نوآوری شرکت بیمه رازی گفت: با توجه به استراتژی «بیمه رازی» در جهت توسعه فروش بیمه‌های خرد از طریق کانال‌های فروش دیجیتال، از ابتدای سال جاری، طراحی و پیاده‌سازی اکوسیستم نوآوری «هم راز» به‌صورت جدی در دستور کار بیمه رازی قرار دارد.

«هم‌راز» بیمه رازی زیرساختی برای توسعه بیمه‌گری دیجیتال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از دنیای اقتصاد، مهدی ملکی افزود: در این اکوسیستم تلاش شده زیرساخت‌های لازم برای دیجیتالی شدن زنجیره ارزش بیمه رازی فراهم شود. در حال حاضر در این اکوسیستم، وب سایت خدمات الکترونیکی، موبایل اپلیکیشن، کیوسک اطلاع‌رسانی، بخش‌های ویژه بیمه‌گذاران، نمایندگان و شعب بیمه رازی در یک سامانه متمرکز قرار می‌گیرند.

    معاون برنامه‌ریزی و نوآوری بیمه رازی درباره زمان و اهداف شکل‌گیری و پیاده‌سازی سامانه «هم‌راز» یادآورشد: پیاده‌سازی اکوسیستم «هم راز» از اردیبهشت ماه سال 98 آغاز شده و از مهم‌ترین دلایل شکل‌گیری این ایده می‌توان به مواردی چون ارائه امکانات و قابلیت‌هایی که در سیستم بیمه‌گری فعلی شرکت وجود ندارد، یکپارچگی ارائه خدمات الکترونیکی بیمه رازی برای مشتریان و شبکه فروش و همچنین ارتقای رضایتمندی مشتریان و ذی‌نفعان اشاره کرد.  ملکی درباره اینکه در سامانه «هم راز» کاربر به چه اطلاعاتی درخصوص چه رشته‌هایی دسترسی دارد، توضیح داد: کاربران این سامانه در دسته‌بندی‌های گوناگون مانند کاربران عادی، مشتریان حقیقی، مشتریان حقوقی، نمایندگان فروش و همچنین کارکنان بیمه رازی قرار می‌گیرند.

    وی درمورد امکانات این سامانه نیز گفت: در حال حاضر سرویس‌هایی نظیر فروش آنلاین بیمه‌نامه‌های مسافرتی(افغانستان و عمان)، فروش بیمه‌نامه مسوولیت «ناجیان غریق»، فروش آنلاین حوادث انفرادی «عتبات» مخصوص زائران عتبات عالیات، فروش آنلاین حوادث انفرادی ویژه کوهنوردان، فروش آنلاین حوادث انفرادی ویژه کشاورزان و فروش آنلاین بیمه‌نامه آتش‌سوزی و حوادث در قالب بیمه‌نامه «مه‌راز» در این سامانه انجام می‌شود.

    وی افزود: همچنین می‌توان به قابلیت مشاهده پرونده‌های خسارت بیمه‌شدگان در کلیه‌ مراحل بررسی، قابلیت استعلام اصالت بیمه‌نامه از طریق کد یکتا، قابلیت دسترسی به مراکز درمانی، نمایندگان و شعب، منطبق با تکنولوژی‌های روز فناوری، ایجاد پنل ویژه نمایندگان برای ارتباط با شرکت و مشاهده کارنامه و کارمزد، امکان پرداخت آنلاین اقساط بیمه‌نامه‌های عمر، تامین 40 سرویس بیمه‌ای و ارزش افزوده در سامانه Channel manager (مدیریت کانال) «کاریز» اشاره کرد. معاون برنامه‌ریزی و نوآوری درباره ارتقای سامانه یادآور شد: در حال حاضر فاز یک این سامانه عملیاتی شده و فرآیند توسعه و بهبود آن به‌صورت دائم درحال پیگیری است و طبیعی است که این اکوسیستم نیز باید مراحل بلوغ و بهبود خود را طی کند. ما در«هم‌راز» در تلاش هستیم هرچه سریع‌تر این فرآیند را طی کنیم.

    ملکی ادامه داد: یکی از برنامه‌های مهم ما برای ارتقای بهتر سامانه، برگزاری جلسات با ذی‌نفعان سامانه است که به‌صورت دوره‌ای انجام می‌شود. ملکی درباره مزایای سامانه‌های «هم‌راز» گفت: این اکوسیستم یک تجربه جدید برای مشتریان خلق می‌کند و می‌تواند نگرش مشتریان را نسبت به نحوه دریافت خدمات تغییر دهد. دسترسی آسان، حذف فرآیندهای زائد اداری و افزایش سرعت و دقت خدمت‌رسانی، حذف کاغذ و کاهش تردد مشتریان نیز از دیگر مزایای این اکوسیستم است.  ملکی افزود: در بیمه رازی تلاش شده است هر شعبه به‌صورت یک SBU تعریف شود و هم‌اکنون همه شعب شرکت دارای اهداف تعریف شده، ترکیب پرتفوی مشخص و برنامه عملیاتی پیش‌بینی شده هستند و این برنامه‌ها به‌صورت منظم توسط ستاد، پایش و کنترل می‌شوند. در برنامه‌های پیش‌بینی شده توسعه و گسترش خدمات دیجیتالی به شدت مورد توجه قرار گرفته است.

    ملکی درباره دسترسی کاربران به «هم‌راز» یادآور شد: تمام کاربران می‌توانند از طریق سایتی به آدرسwww.hamraz24.ir به خدمات الکترونیکی دسترسی داشته باشند. همچنین، کاربران دارای گوشی‌هایی با سیستم‌عامل اندروید می‌توانند از طریق بازارهای اپلیکیشن «پلی استور» گوگل و «کافه بازار» و کاربران دارای سیستم‌عامل ios نیز می‌توانند با مراجعه به «سیب اپ» به اپلیکیشن موبایل «هم‌راز» دسترسی پیدا کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو