عصر بازار

رشد اقتصادی آلمان بازهم کم می‌شود

عصر اعتبار- بانک مرکزی آلمان یک بار دیگر پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی این کشور را کاهش داد.

رشد اقتصادی آلمان بازهم کم می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بانک مرکزی آلمان در گزارش جدید خود پیش‌بینی کرد رشد اقتصادی این کشور در سال جاری و سال آینده میلادی بیش از پیش کاهش یابد. نرخ رشد پیش‌بینی شده امسال آلمان توسط بانک مرکزی 0.6 درصد بوده که در مقایسه با گزارش قبلی این بانک در ماه ژوئن 0.1 درصد کمتر شده است. همچنین رشد اقتصادی در سال 2020 نیز تنها 0.6 درصد پیش‌بینی شده که نسبت به نرخ گزارش قبلی نصف شده است.

    بانک مرکزی آلمان در گزارش خود با هشدار نسبت به افزایش نیافتن محسوس تقاضای داخلی در مقایسه با سال های قبل اعلام کرد که میزان درآمد قابل تصرف خانوارهای آلمانی در سال جاری با سرعت کمتری از سال های گذشته افزایش پیدا کرده است.

    بانک مرکزی همچنین پیش بینی کرده است که میزان صادرات به دلیل کاهش تقاضای وارداتی شرکای تجاری بزرگ آلمان نسبت به امسال تغییر چندانی نکند.

    کلاس میکلسن، مدیر بخش پیش بینی و سیاست های اقتصادی مرکز مطالعات اقتصادی آلمان در این رابطه گفت: بخش صنعت در آلمان وارد رکود شده است. میزان بالای ریسک های ژئوپلتیکی که باعث کاهش سرمایه گذاری‌ها در سطح جهان شده است نیز تجارت خارجی آلمان را تحت تاثیر قرار داده است.

    اقتصاد آلمان در سه ماهه سوم امسال به سختی از مهلکه رکود گریخت و پس از رشد منفی 0.1 درصدی سه ماهه دوم سال، در سه ماهه سوم تنها 0.1 درصد رشد کرد. رشد منفی 1.7 درصدی بخش صنعت، بسیاری از کارشناسان را نسبت به چشم‌انداز آینده بزرگ‌ترین اقتصاد جهان نا امید کرده است.

    بانک مرکزی آلمان در عین حال گفته است که دلیلی برای نگرانی از وقوع رکود در اقتصاد آلمان طی سال آینده وجود نخواهد داشت و شرایط بخش صنعت به تدریج رو به بهبود است.

    پیش‌تر پنج موسسه مشهور آلمانی شامل مرکز تحقیقات اقتصادی آلمان، موسسه مطالعات اقتصادی، موسسه اقتصاد جهانی کیل، موسس تحقیقات اقتصادی هاله و مرکز تحقیقات اقتصادی اسن، نرخ رشد اقتصادی آلمان در سال 2019 را با 0.3 درصد کاهش نسبت به پیش‌بینی قبلی خود معادل 0.5 درصد پیش بینی کرده بودند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو