عصر بازار

انگلیس یک گام به برگزیت نزدیک‌تر شد

عصر اعتبار- درحالیکه نمایندگان مجلس عوام بریتانیا روز جمعه به توافق مورد نظر بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور با اتحادیه اروپا برای خروج از این اتحادیه رای مثبت دادند، این کشور یک گام دیگر به برگزیت نزدیکتر شد.

انگلیس یک گام به برگزیت نزدیک‌تر شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، نخست وزیر بریتانیا در مجلس عوام جدید که کار خود را پس از انتخابات پارلمانی روز 12 دسامبر (21 آذر) آغاز کرده از اکثریت برخوردار است. مجلس عوام بریتانیا با 358 رای موافق در برابر 234 رای مخالف توافق دولت محافظه کار این کشور با اتحادیه اروپا را تائید کرد.

    بحث و بررسی در مورد لایحه توافق برگزیت قرار است پس از تعطیلات پایان سال میلادی ادامه پیدا کند. دولت بوریس جانسون امیدوار است که این لایحه تا روز 9 ژانویه (19 دی) تصویب شود.
    تصویب نهایی این توافق در مجلس عوام راه را برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در روز 31 ژانویه (11 بهمن) هموار می کند.

    توافق برگزیت پس از تصویب در مجلس عوام باید به تائید ملکه بریتانیا برسد. انتظار می رود که پس از آن پارلمان اروپا این توافق را تائید کند.

    جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر پیش از رای گیری روز جمعه اعلام کرده بود که نمایندگان این حزب به لایحه برکسیت رای منفی خواهند داد. رهبر حزب کارگر که قصد دارد از سمت خود کناره گیری کند تاکید کرد که «راه بهتر و منصفانه تری» برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا وجود دارد.

    بوریس جانسون پیش از رای گیری روز جمعه تاکید کرد که نتیجه رای گیری در مورد توافق برگزیت نباید به معنای پیروزی گروهی بر گروهی دیگر تفسیر شود. به گفته نخست وزیر بریتانیا اجرای توافق برگزیت و خروج از اتحادیه اروپا نقطه عطفی در تاریخ این کشور خواهد بود.

    در توافق برگزیت پیش بینی شده است که بریتانیا و اتحادیه اروپا تا پایان سال 2020 در مورد روابط تجاری دوجانبه به توافق دست خواهند یافت. این در حالی است که بسیاری این جدول زمانی را «غیر واقع بینانه» می دانند.

    ملکه بریتانیا در سخنرانی روز پنجشنبه خود در مجلس عوام تصویب لایحه برگزیت را یکی از اولویت های اصلی دولت محافظه کار این کشور اعلام کرد. بوریس جانسون در ماه اکتبر (مهر/آبان) با اتحادیه اروپا در مورد نحوه خروج بریتانیا از این اتحادیه به توافق دست یافت.

    نخست وزیر بریتانیا با این حال در آن زمان با توجه به اکثریت شکننده دولتش در مجلس عوام نتوانست لایحه توافق برگزیت را به تصویب برساند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی