عصر بازار

اتحادیه اروپا تحریم‌های آمریکا را محکوم کرد

عصر اعتبار- اتحادیه اروپا که معمولا در تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه کشورهای مختلف به صورت غیررسمی با این تحریم‌ها همراهی می‌کرد، حالا اینبار خودش قربانی فشارهای سیاسی آمریکا شده است.

اتحادیه اروپا تحریم‌های آمریکا را محکوم کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، اتحادیه اروپا اخیرا تحریم‌های آمریکا علیه شرکت‌هایی که در ساخت خط لوله انتقال گاز طبیعی روسیه به اروپا، موسوم به «نورد استریم2» مشارکت دارند را محکوم کرده است.   سخنگوی اتحادیه اروپا درباره اعمال تحریم‌های آمریکا علیه شرکت‌های اروپایی گفت: اتحادیه اروپا اساسا با اعمال تحریم‌ها علیه شرکت‌های اروپایی که مشغول فعالیت‌های قانونی هستند مخالف است.

    دولت آلمان نیز روز شنبه با محکومیت تحریم‌های آمریکا علیه این پروژه، تحریم‌های واشنگتن را «مداخله در امور داخلی» کشورهای اروپایی ارزیابی کرده بود. اولریک دیمر، سخنگوی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفت: دولت این دخالت‌های فرامرزی را رد می کند. آنها شرکت‌های آلمانی و اروپایی را تحت تاثیر قرار می‌دهند و دخالت در امور داخلی ما محسوب می‌شوند.

    دونالد ترامپ، رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا روز جمعه تحریم‌های کنگره این کشور را علیه شرکت‌هایی که در پروژه انتقال گاز طبیعی روسیه به اروپا مشارکت دارند، وضع کرده بود امضا کرد. واشنگتن هراس دارد که این پروژه باعث وابستگی اروپا به گاز روسیه شود و از اینرو باعث افزایش نفوذ روسیه در اروپا شود.

    علاوه بر محکومیت تحریم‌های آمریکا از سوی اتحادیه اروپا، مسکو نیز روز شنبه اعمال تحریم‌های آمریکا علیه خط لوله گاز طبیعی «نورد استریم2» را محکوم کرد و تحریم‌های آمریکا علیه شرکت‌های مشارکت کننده در این پروژه را مانعی بر سر راه توسعه اقتصاد کشورهای مشارکت کننده توصیف کرد.

    ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به تصمیم دولت آمریکا در فیسبوک خود نوشت: دولتی با 22 هزار میلیارد دلار بدهی، کشورهایی که قادر به پرداخت بدهی‌هایشان هستند را از توسعه واقعی اقتصادی منع می کند. وی همچنین در بخشی از نوشته خود «ایدئولوژی آمریکایی که رقابت جهانی را تحمل نمی‌کند» را محکوم کرد.

    سخنگوی کرملین نیز در واکنش به تحریم‌های آمریکا گفته است که این خط لوله علی‌رغم تحریم‌های واشنگتن تکمیل خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو