عصر بازار

استارت‌آپها فضای رشد می‌خواهند

عصر اعتبار- مدیرکل توسعه کارآفرینی وزارت کار بر حمایت ویژه از کارآفرینان نوپا تاکید کرد و گفت: باید فضایی برای رشد استارت‌آپها و کارآفرینان فراهم شود تا بتوانند وارد عرصه رقابتهای بین المللی شوند و علاوه بر صادرات، اشتغالزایی و ارزآوری داشته باشند.

استارت‌آپها فضای رشد می‌خواهند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، رحیم سرهنگی درباره حمایت از استارت‌آپها و کسب وکارهای نوپا، گفت: مهم‌ترین کاری که در حال حاضر برای حمایت از کسب و کارهای نوپا باید انجام شود و برای بخش خصوصی چندان نمی‌صرفد که دنبال کند، بحث شبکه‌سازی بین اجزا است و معتقدیم که دولت باید شرایط را برای شبکه‌سازی فراهم کند.

    وی افزود: طبعا باید محیطی را برای همه کسانی که در حوزه استارت‌آپهای تولید محتوا یا استارت آپهای حمل و نقل فعالیت می‌کنند، ایجاد کنیم که همه آنها به یکدیگر متصل شوند و گروه‌های بزرگتری را به وجود آورند.

    ایجاد فضایی برای رشد استارت‌آپها و کارآفرینان

    مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره‌وری نیروی کار وزارت کار شبکه‌سازی را وظیفه دولت دانست و گفت: فضایی از سوی دولت باید فراهم شود که استارت آپها بتوانند در آن رشد کنند چون استارت‌آپها در آغاز راه شکننده هستند و لازم است فضایی به وجود آوریم و از آنها محافظت کنیم تا در این پلت فرم رشد کنند و به کار خود ادامه دهند.

    سرهنگی بر لزوم حمایت ویژه از کارآفرینان تاکید کرد و گفت: جنس حمایت از کارآفرینان از جنس دادن وام نیست.ما باید تلاش کنیم کسب و کارهایی که وارد رقابتهای بین المللی شدند و در بازارهای منطقه‌ای عرضه محصول دارند، مورد حمایت قرار بدهیم تا در رقابت با سایر شرکتهای خارجی موفق شوند و به عمق بازارهای هدف نفوذ کنند.

    به گفته وی، باید از کارآفرینان پیشرو و نوآور که در دنیا بازار فروش دارند و با برند می‌فروشند و ضمن صادرات به اشتغال وارزآوری کمک می‌کنند، به طور ویژه حمایت کرد.

    آیین‌نامه حمایت از کارآفرینان در کمیسیون اقتصادی دولت

    مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره‌وری نیروی کار وزارت کار با اشاره به ارسال آیین‌نامه حمایت از کارآفرینان پیشرو به دولت درباره روند تصویب آن، گفت: آیین‌نامه بیش از یک ماه است به هیات دولت رفته و مراحل آن در کمیسیون اقتصادی دولت در دست بررسی است که اگر تصویب شود تسهیل کننده است.تاکنون دو جلسه برگزار و در خصوص مفاد هجده‌گانه آیین‌نامه بحث شده و دستگاهها به همفکری رسیده‌اند.

    وی با بیان اینکه مراحل بررسی آیین‌نامه باید طی شود، گفت: در این آیین‌نامه تاکید شده است که اگر کارآفرینی به سطح مشخصی از فروش و صادرات و اشتغال رسید و در بازارهای بین المللی قدرت عرضه و فروش داشت، مورد حمایت ویژه قرار گیرد.

    در راستای حمایت از کارآفرینان برتر و پیشرو، آیین‌نامه‌ای از سوی وزارت کار به هیات دولت ارسال شده است.در این آیین‌نامه مشوق‌هایی برای کارآفرینان در حوزه تجارت خارجی، سرمایه‌گذاری،مشارکت با شرکتهای خارجی و پیش‌بینی ویزا و خط سبز گمرکی درنظر گرفته شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی