عصر بازار

ظرفیت‌های بانک صادرات در جذب منابع از مسیر بانکداری الکترونیک

عصر اعتبار- آمارهای تراکنش‌های بانکداری الکترونیک آبان‌ماه شبکه بانکی کشور نشان ‌می‌دهد، کارآیی و اثر بخشی بانک صادرات ایران در جذب مبلغ بالاست و می‌تواند با افزایش سهم تعدادی تراکنش‌ها، سهم بیشتری از مبلغ و مبادلات پولی و بانکی را جذب کند.

ظرفیت‌های بانک صادرات در جذب منابع از مسیر بانکداری الکترونیک
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، مقایسه آمارها نشان می‌دهد که سهم مبلغی تراکنش‌های بانک صادرات بالاتر از سهم تعدادی تراکنش‌های این بانک در همه ابزارهای کارتخوان، اینترنت و موبایل بوده و این موضوع نشان می‌دهد بانک صادرات به واسطه سابقه طولانی در اقتصاد ایران و همچنین مشتریان سنتی و حساب‌های با مبالغ بالا و شرکت‌ها و کسب‌وکارهای مختلف و شعب گسترده این بانک در سراسر کشور، توانسته با تعداد تراکنش کمتر، مبلغ تراکنش بالاتری را جابه‌جا کند. به عبارت دیگر، کارآیی و اثر بخشی بانک صادرات در جذب مبلغ بالاست و می‌تواند با افزایش سهم تعدادی تراکنش‌ها، سهم بیشتری از مبلغ و مبادلات پولی و بانکی را جذب کند و این ظرفیت بانک صادرات در توسعه خدمات بانکداری الکترونیک باید مورد توجه باشد.

    بانک صادرات با گسترش بانکداری الکترونیک، به راحتی می‌تواند با هزینه کمتر، حجم بیشتری پول و منابع و مبلغ تراکنش را جذب و جابه‌جا کند و هزینه توسعه بانکداری الکترونیک بانک صادرات نسبت به مقیاس تولید مبلغ و جذب منابع کمتر است و حداقل به نسبت منابع این بانک در کل شبکه بانکی که حدود ١١ درصد است، می‌توان انتظار داشت که بانک صادرات و همچنین شرکت پرداخت الکترونیک سپهر، سهم خود را از تراکنش‌ها و مبلغ آنها افزایش دهند و انواع خدمات بانکی نوین را به مشتریان خود و سایر خدمات گیرندگان افزایش دهند.
    مزیت تراکنش اینترنتی

    بنابراین گزارش، سهم ابزارها در تعداد و مبلغ تراکنش‌های بانک صادرات نیز نشان می‌دهد که ٩٨ درصد تعداد تراکنش‌ها متعلق به کارتخوان‌ها و ٩٥ درصد مبلغ نیز متعلق به همین ابزار است. از نظر مبلغ تراکنش‌ها همچنین، پنج درصد توسط درگاه‌های اینترنتی و ٢ صدم درصد مربوط به تراکنش‌های موبایلی بوده است. همین رقم ٥ درصدی سهم از مبلغ اینترنت، نشان می‌دهد که ظرفیت بزرگی در انتظار رشد و توسعه خدمات پرداخت الکترونیکی بانک صادرات است و با رشد ابزارها و سهم بانک صادرات در تعداد تراکنش‌ها، به سادگی سهم قابل توجهی از مبلغ تراکنش‌ها نصیب بانک صادرات خواهد شد و سهم این بانک در جذب منابع بانکی را افزایش خواهد داد. زیرا تعداد حساب و کارت‌های فراوان بانک صادرات، عملا فرصت مناسبی برای رشد تعداد و مبلغ تراکنش‌های بانکی محسوب می‌شود و در جذب منابع ارزان قیمت و با کارمزد کمتر نیز بانک صادرات را یاری خواهد داد.
    رتبه دوم کارت‌های تراکنش دار

    بانک صادرات از حدود ١۰٢ میلیون کارت تراکنش دار، سهم 29/ 11 درصدی در صدور کارت داشته و رتبه دوم را از نظر سهم در صدور کارت‌های بانکی در اختیار دارد. سهم بانک از کل کارت اعتباری 6/ 15 درصد، از کل کارت برداشت 5/ 11 درصد و از کارت هدیه و بن کارت 63/ 6 درصد بوده است. همچنین سهم کارت‌های صادر شده در این بانک به ترتیب ٩٧ درصد به کارت برداشت، 5/ 2 درصد کارت هدیه و بن کارت، 15/ 0 درصد به کارت اعتباری، اختصاص داشته است.  براین اساس رشد گسترده کارت‌ها و حساب‌های الکترونیکی، می‌تواند برای بانک صادرات در تعداد و مبلغ تراکنش‌ها و ابزارهای پرداخت نیز اثر گذار باشد. بانک صادرات از نظر سهم از کل کارت برداشت که مهم‌ترین ابزار الکترونیکی جذب منابع بانکی و پولی و تعداد حساب‌های بانکداری الکترونیک محسوب می‌شود، دومین رتبه را در بین ٣٦ بانک کشور دارد و بعد از بانک ملی، بانک صادرات بیشترین تعداد کارت برداشت را داشته که همین موضوع مزیت ویژه بانک صادرات در آینده بانکداری الکترونیک و بازار تراکنش‌های بانکی خواهد بود.

    رتبه دوم سهم از کارت‌های اعتباری در آبان ماه ٩٨ شبکه بانکی کشور، به بانک صادرات ایران اختصاص داشته که نشان دهنده مزیت‌های بزرگ بانک صادرات در توسعه کارت‌ها و بانکداری الکترونیک و ابزارها و خدمات پرداخت است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو