عصر بازار

افتتاح ششمین مدرسه شهدای بانک دی در استان لرستان

عصر اعتبار- بانک دی، ششمین مدرسه در مناطق سیل زده و زلزله زده کشور را با افتتاح دو باب مدرسه در استان لرستان به بهره برداری رساند.

افتتاح ششمین مدرسه شهدای بانک دی در استان لرستان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، مراسم افتتاحیه مدرسه شهدای بانک دی در استان لرستان با حضور رضا سهم دینی رئیس هیئت مدیره بانک دی،سید حسین نازاریان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان، رضا زینی وند مدیر کل آموزش و پرورش استان، جمشید قزوینیان، مدیر روابط عمومی و تبلیغات بانک دی، سید محمود حسینی،مدیر عامل شرکت عمران مسکن آباد دی، قاسم ولی زاده، معاون توسعه و منابع انسانی استانداری لرستان،خرم آبادی، معاون مشارکتهای مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان لرستان و تنی چند از مسئولین استانی در شهرستان معمولان برگزار شد.

    در این مراسم، سهم دینی، رئیس هیئت مدیره بانک دی اظهار داشت: مجموعه بانک دی با هدف ایفای نقش در حوزه مسئولیت اجتماعی و تأسی از فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) به منظور توسعه فضاهای آموزشی مناطق سیل زده و جبران خسارات وارده به مردم شریف خطه لرستان، اقدام به ساخت و تحویل دو باب مدرسه نمود.

    سهم دینی با اشاره به اقدامات متمرکز بانک دی در سال های اخیر برای تحقق اهداف ترسیم شده در حوزه مسئولیت اجتماعی گفت: وظیفه بانک دی از بدو تاسیس حرکت در امتداد فعالیت های آموزشی و پرورشی بوده است و ما این افتخار را داریم که اعلام کنیم که علاوه بر فعالیت در حیطه وظایف ذاتی بانکی، بخش عمده ای از فعالیت های بانک در حوزه مسئولیت اجتماعی را به حمایت از دانش آموزان مناطق محروم و حوزه چاپ و نشر معطوف کرده ایم.

    رئیس هیئت مدیره بانک دی با بیان این که مدارسی را که امروز شاهد افتتاح آن هستیم جزو محدود مدارسی هستند که در مناطق سیل زده توسط نظام بانکی ساخته شده اند، خاطرنشان کرد: این مدارس با پیگیری های مجدانه شرکت عمران مسکن آباد دی ظرف مدت زمان 80 روز و با صرف کمترین هزینه ممکن با بهره گیری از پیشرفته ترین تجهیزات و استانداردهای عمرانی ساخته شده است.

    وی افزود:کمک به تحقق اهداف عالی آموزشی و فرهنگی کشور و راهبرد عمل به مسئولیت اجتماعی، یکی از وظایف عموم جامعه است که علاوه بر نقش‌آفرینی در رشد اقتصادی و کارآفرینی، توسعه فرهنگی و اجتماعی کشور را نیز در پی خواهد داشت و از همین رو بانک دی نیز همواره توجه ویژه ای به توسعه فضای آموزشی کشور داشته است.

    رضا زینی وند، مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان نیز ضمن قدردانی از اقدام خداپسندانه و فرهنگ ساز بانک دی گفت: حضور بانک دی به عنوان خیر مدرسه ساز از آغازین روزهای وقوع سیل موجب دلگرمی و نوید بخش دانش آموزانی بود که پیش از وقوع سیل نیز با کمترین امکانات در راه کسب علم و دانش تحصیل می کردند.

    مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان افزود: وظیفه خود می دانم از تمامی کارکنان ارزش آفرین بانک دی  قدردانی کنم که برای امنیت و آسایش مردم سیل زده استان تا آخرین لحظه در کنار آن ها ایستادند و با ابراز همدلی و به کار گیری تمامی ظرفیت های مجموعه بانک، مرهمی برای تسکین آلام مردمان شریف این منطقه بودند.

    همچنین در این مراسم قاسم ولی زاده، معاون توسعه و منابع انسانی استانداری لرستان با اشاره به این که توسعه اجتماعی مهمترین رکن و کانون اصلی پیشرفت یک جامعه است ، گفت: نوسازی و بهسازی این دو مدرسه که در سیل فروردین ماه جاری دچار آسیب جدی شده بودند با همت بانک دی به انجام رسید و اکنون دانش آموزان شهرستان معمولان از آنها بهره مند شدند.

    ولی زاده خاطرنشان ساخت: همانگونه که توسعه اجتماعی در کشورهای پیشرفته ارتباط مستقیمی با سیستم آموزش و پرورش آن ها دارد، بدون شک وجود مدارس مطابق با استانداردهای روز دنیا نیز می تواند منجر به توسعه یافتگی و ارتقای کیفیت زندگی مردم کشور شود و امروز به لطف توجه ویژه بانک دی به آموزش و پرورش می توان آینده بهتری را برای مردم استان لرستان متصور بود.

    اهدای لوازم تحریر، برگزاری آئین ها و موسیقی سنتی، قرائت دلنوشته های دانش آموزان برای قدردانی از خیرین مدرسه ساز از دیگر حواشی این مراسم بود.
    گفتنی است، بانک دی پیش تر نیز به منظور ایفای نقش در حوزه مسئولیت اجتماعی و با هدف توسعه فضای آموزشی کشور، تعداد سه باب مدرسه در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه و یک باب مدرسه در استان گلستان احداث کرده بود و با افتتاح دو باب مدرسه در استان لرستان، ششمین مدرسه شهدای بانک دی در کشور تاسیس شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی