عصر بازار

وقتی پروژه‌های اعتباری بانک پارسیان راهگشا می‌شود

عصر اعتبار- تجربه نشان داده است که یکی از راه‌های رشد و توسعه کشورها ، استفاده بهینه از منابع و امکانات موجود و به‌کارگیری صحیح و اصولی منابع سرمایه آن‌ها است.

وقتی پروژه‌های اعتباری بانک پارسیان راهگشا می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرآنلاین، از این رو سیاست‌گذاران اقتصادی تلاش می‌کنند تا با به‌کارگیری سیاست‌ها و ابزارهای اجرایی گوناگون به این هدف دست یابند.

    در این زمینه سیاست‌های پولی و اعتباری جایگاه ویژه‌ای دارد و اقتصاددانان، توسعه نظام پولی و اعتباری مناسب را رمز موفقیت برنامه‌های توسعه می‌دانند. استفاده از اعتبارات خواه در سرمایه‌گذاری جدید و خواه در تأمین سرمایه در گردش، منجر به افزایش تولیدشده و از این رو می‌تواند در اشتغال‌زایی نیز تأثیر بسزایی داشته باشد.

    بانک پارسیان نیز با توجه به این نکته ، اعتبارات مختلفی را تعریف کرده است. در حقیقت این بانک با اعطای  منبع و بودجه به دولت؛ تجارت و اشخاص حقیقی در این مسیر قدم برمی‌دارد.

    حفظ و صیانت از منافع ملی

    طرح اکتشاف و استخراج نفت از میادین مشترک یکی از طرح‌هایی است که بانک پارسیان با توجه به اهمیت حفظ و صیانت از منافع ملی به آن ورود کرده است . این بانک برای  اکتشاف و استخراج نفت از میادین مشترک با مجموعه یاران شمالی وارد مشارکت شده و مبلغ 600 میلیون دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده است.

    مشارکت 800 هزارمیلیون ریالی بانک پارسیان با شرکت پتروشیمی مخازن سبز عسلویه برای احداث مخازن محصولات پتروشیمی در فاز دوم عسلویه، یکی دیگر از این طرح هاست.

    بانک پارسیان همچنین با هدف حفاظت از منافع ملی به منظور اکتشاف و استخراج نفت، وارد پروژه مشترک با شرکت توسعه حفاری تدبیر به مبلغ  57 میلیون یورو شده است.

    مشارکت در تأمین مالی پروژه پالایشگاه گاز( تولید گاز اتان، پروپان و ...)  با شرکت پالایش پارسیان سپهر به مبلغ 660،908،000  دلار نیز در زمره این طرح‌ها قرار دارد.

    به علاوه مشارکت در سندیکای تأمین مالی پروژه پالایشگاه گاز بید بلند خلیج‌فارس به مبلغ  350 میلیون دلار ازجمله دیگر پروژه‌های اعتباری بانک پارسیان است.

    مشارکت در طرح تکمیلی جمع‌آوری گازهای مشعل بیدبلند خلیج فارس(سندیکایی) به مبلغ  175 میلیون دلار، مشارکت در تأمین مالی طرح کارخانه فولادسازی جهان‌آرا اروند به مبلغ  7،760 میلیارد ریال و اعطای تسهیلات سرمایه در گردش تولید فولاد به شرکت پارس فولاد سبزوار 1،180 میلیارد ریال نیز در ردیف پروژه‌های اعتباری و تأمین مالی بانک پارسیان قرار دارد.

    تأمین و تولید داروهای سرطانی

    در مهر و موم‌های اخیر دانشمندان ایرانی ، گام‌های بلندی در حوزه سلامت برداشته‌اند که تأمین تولید داروهای سرطانی یکی از آن‌هاست و محققین ایرانی توانسته‌اند انحصار امریکا در تولید این داروها را بشکنند.

    در برهه‌ای از زمان به دلیل نداشتن رقیب ، این داروها در کشورمان جزو یکی از گران‌قیمت‌ترین داروها محسوب می‌شد و اکنون با تولید این داروها می‌توان از خروج سرمایه‌های ارزی از کشور جلوگیری کرد.

    بانک پارسیان با تأکید بر این موضوع در ساخت داروهای سرطانی و سلول‌های بنیادی مشارکت و در این مسیر سرمایه‌گذاری کرده است.

    پذیرش عاملیت تأمین مالی بیمارستان برکت به‌عنوان مرکز درمانی تخصصی سرطان،مشارکت در طرح داروسازی شرکت دارویی البرز زاگرس ، نیز از جمله طرح‌های است که بانک پارسیان در بخش تولید دارو در آنها مشارکت کرده است .

    توسعه معادن

    از آنجا که ایران در ردیف کشورهایی است که دارای معادن غنی و متعدد کانی های فلزی گرانبها است ،  توسعه معادن کشور یکی از مهمترین برنامه های اقتصادی پیش روی مسئولان است که علاوه بر کاهش وابستگی ، می تواند زمینه اشتغال و تولید ثروت در کشور را فراهم کند.

    بانک پارسیان، با تاکید بر این رویکرد ، اقدام به سرمایه گذاری در معادن به ویژه در مناطق محروم کرده است.

    در این زمینه می توان به مشارکت بانک پارسیان در طرح استحصال از معادن سنگ و کنسانتره شرکت گل گهر ، اعطای تسهیلات سرمایه در گردش گندله سازی به شرکت اپال پارسیان سنگان و طرح استحصال گندله از معادن سنگ آهن در منطقه محروم و مرزی سنگان با مشارکت شرکت اپال کانی و ایجاد کارخانه 5 میلیون تنی گندله اشاره کرد.

    مشارکت در طرح نوسازی تاکسی های فرسوده

    بانک پارسیان علاوه بر مشارکت در صنعت حمل و نقل هوایی ، در طرح نوسازی و جایگزینی خودروهای فرسوده ناوگان تجاری درون شهری و برون شهری مشارکت کرده است و به این منظور پروژه ای اعتباری به مبلغ 92 میلیون دلار را اختصاص داده است .

    همچنین این بانک 7147 فقره تسهیلات مجموعاً به مبلغ 1،429 میلیارد ریال در طرح نوسازی تاکسی های فرسوده پرداخت کرده است که در همین راستا، نمایندگان مجلس، رییس سازمان تاکسیرانی تهران و مدیرعامل تاکسیرانی شهرداری مشهد از همکاری خوب بانک پارسیان در زمینه طرح نوسازی تاکسی های فرسوده با سازمان تاکسیرانی، به خصوص در جهت سهولت پرداخت تسهیلات تقدیر کردند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو