عصر بازار

در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا انجام شد؛

تمدید یکساله مصوبه قبلی شورای عالی در مورد چک‌های تضمینی بانکی

عصر اعتبار- چهل و چهارمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی روز شنبه به ریاست حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور و با حضور روسای قوای مقننه و قضائیه و دیگر اعضای شورا تشکیل شد.

تمدید یکساله مصوبه قبلی شورای عالی در مورد چک‌های تضمینی بانکی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از برنا، در آغاز جلسه، با گرامیداشت یاد و مجاهدت های سردار شهید سلیمانی، از اعلام موضع معنادار و وحدت‌آفرین اقشار مختلف مردم در محکوم کردن جنایت دولت آمریکا قدردانی شد و بر ادامه راه استقامت در مسیر عزت و استقلال و پیشرفت کشور تاکید شد.

    در این جلسه، مهمترین مسائل و تحولات اقتصادی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

    رئیس کل بانک مرکزی با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده برای حفظ ثبات و مدیریت بازار پول و ارز کشور، برنامه‌های در دست اجرای این بانک را برای تامین نیازهای واقعی مردم و واحدهای تولیدی تشریح نمود.

    همچنین وزیر امور اقتصادی و دارائی ضمن ارائه گزارشی از رشد 110 درصدی حجم بازار سرمایه در سال جاری، اقدامات سازمان بورس و اوراق بهادار برای تامین ثبات و رشد متناسب با تولید کشور را برشمرد.

    شورایعالی با ارزیابی مثبت از حضور فعال صندوق تثبیت بازار سرمایه، اجرای کامل مصوبه قانونی مربوط به سپرده‌گذاری صندوق توسعه ملی در این صندوق را مورد تاکید قرار داد.

    در ادامه جلسه، بانک مرکزی، گزارشی از اجرای مصوبه قبلی شورایعالی در مورد چک‌های تضمینی بانکی در طول سال گذشته ارائه کرد شورا با توجه به آثار مثبت آن در افزایش شفافیت بانکی و مقابله با پولشوئی، که موجب شده است بیش از 98 درصد چک‌های تضمینی صادر شده، توسط گیرندگان در فرصت معین وصول گردد؛ ضمن تاکید بر ضرورت تسریع در بررسی لایحه ارائه شده به مجلس، مصوبه قبلی را برای یک سال دیگر تمدید نمود.

    همچنین سازمان برنامه و بودجه در ادامه پیشنهادهای خود برای اصلاح ساختاری بودجه، طرح مربوط به مولدسازی دارائی‌های دولت را ارائه نمود و پس از بحث و بررسی، ادامه بررسی‌ها در این مورد، به جلسه آینده موکول شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی