عصر بازار

ثبت ۳.۶ میلیارد تراکنش با دستگاه‌های خودپرداز تا پایان آبان ماه

عصر اعتبار- جدیدترین گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد که بالغ بر ۳ میلیارد و ۶۸۰ میلیون تراکنش با دستگاه‌های خودپرداز از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه انجام شد.

ثبت ۳.۶ میلیارد تراکنش با دستگاه‌های خودپرداز تا پایان آبان ماه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گزارش تعداد تراکنش ابزارهای پرداخت شبکه بانکی را به تفکیک تا پایان آبان ماه 98 اعلام کرد؛ در این گزارش عملکرد هشت ماهه ابتدایی سال جاری در بخش‌های خودپرداز و پایانه شعبه در دو قسمت استان تهران و سایر استان‌ها منتشر شده که بر اساس آن، بالغ بر 3 میلیارد و 680 میلیون و 894 هزار تراکنش از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه با استفاده از خودپردازها انجام شده که نشان از استفاده گسترده شهروندان از خودپردازها برای انجام تراکنش‌های مالی به خصوص در اردیبهشت ماه دارد.

    ثبت 62 هزار و 983 تراکنش توسط هر دستگاه خودپرداز از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه

    لازم به ذکر است، گزارش وضعیت خودپرداز منتشر شده از سوی بانک مرکزی حاکی از آن است که ناوگان فعال شبکه خودپرداز از ابتدای سال جاری در حال رشد بوده و تا در آبان ماه بالغ بر 58 هزار و 442 دستگاه خودپرداز در  شبکه بانکی و سراسر کشور فعال بوده است که با در نظر گرفتن تعداد خودپردازهای فعال در آبان ماه و تراکنش‌های انجام شده در طول هشت ماه امسال، هر دستگاه خودپرداز به صورت میانگین 62 هزار و 983 تراکنش از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه انجام داده است.

    از سویی دیگر با توجه به این که در آبان ماه سال جاری در شبکه خودپرداز کشور 436 میلیون و 52 هزار و 321 تراکنش انجام شده است، با احتساب 58 هزار و 442 دستگاه خودپرداز فعال در این ماه بالغ بر 7 هزار و 461 تراکنش مالی به صورت میانگین توسط هر خودپرداز فعال به ثبت رسیده است.

    ثبت بیش از 800 میلیون تراکنش خودپرداز  در استان تهران

    سهم تراکنش خودپرداز بانک‌های استان تهران از تراکنش‌های خودپرداز در سراسر کشور از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه بالغ بر 817 میلیون و 58 هزار و 295 تراکنش بوده است. بررسی آمار وضعیت تراکنش خودپردازها از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه نشان می‌دهد که خودپردازهای بانک ملی ایران با حدود 814 میلیون و 843 هزار بیشترین تعداد تراکنش را به خود اختصاص داده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو