عصر بازار

شرایط دریافت اعتبارات طرح طراوت

عصر اعتبار- پنل پرسش و پاسخ طرح اعتباری ویژه حمایت از تولید بانک صادرات (طراوت) با حضور معاون اعتباری بانک صادرات ایران در دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران برگزار می شود.

شرایط دریافت اعتبارات طرح طراوت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادآنلاین، در طرح طراوت، حمایت از تمام زنجیره تولید مدنظر قرار می گیرد و تسهیلات متعددی برای تولیدکنندگان و اصناف  تعریف شده است و از مهم‌ترین اهداف آن می‌توان به ایجاد سهولت در فروش محصولات واحدهای تولیدی، تسهیل خرید مواد اولیه تولید و تأمین مالی سریع‌تر اصناف و فروشندگان اشاره کرد .

    طراوت یک طرح اعتباری ویژه تولید است که واحدهای تولیدی به پشتوانه آن می‌توانند محصولات خود را به‌صورت نسیه به خریداران بفروشند و همچنین مواد اولیه مورد نیاز خود را به‌صورت نسیه خریداری کنند. براساس این طرح خریداران در صورت نداشتن نقدینگی کافی می‌توانند، در ازای اعتبارات اسنادی داخلی ریالی مدت‌دار (ال‌سی) که ازسوی شعب بانک صادرات و در قالب عقد خرید دین صادر می‌شود، محصولات موردنیاز خود را از تولیدکنندگان خریداری کنند.

    آنچه طرح «طراوت» را از سایر طرح‌های اجراشده در زمینه حمایت از تولید ملی متمایز می‌کند، توجه ویژه به عرضه و تقاضای مؤثر تولید است، یعنی هدف اصلی این است که همزمان عرضه و تقاضا تحریک شده و منجر به پایداری تولید و مصرف شود.

    بانک صادرات ایران طبق گزارش 8 ماهه 98 در قالب طرح طراوت 1200میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی پراخت کرده است و با توجه عملکرد اجرایی بانک صادرات شش ماه نخست98 و نظر هیئت نظارت طرح حمایتی، پیش بینی می شود در ادامه سال جاری منابع بانک حداکثر 50درصد افزایش داشته باشد .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی