عصر بازار

رییس کانون صرافان در هشتمین سالگرد تاسیس کانون؛

درخواست کانون صرافان بر ایجاد کمیته مشترک با بانک مرکزى

عصر اعتبار- رییس شورای عالی کانون صرافان گفت: بانک مرکزی طی دوسال گذشته با رویکرد مثبت و کمک های همه جانبه همیار کانون صرافان بوده و با برگزاری جلسات و رایزنی ها مشکلات پیش رو صرافان را علی رغم محدودیت های متعدد رفع کرده و ما قدردان این زحمات هستیم.

درخواست کانون صرافان بر ایجاد کمیته مشترک با بانک مرکزى
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادآنلاین، کامران سلطانی زاده امروز در مراسم رونمایی از اپلیکیشین کانون صرافان ایرانیان که با حضور عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی، محمد طالبی دبیرکل بانک مرکزی و صرافان و فعالان این حوزه برگزار شد، اظهار کرد: بانک مرکزی طی دوسال گذشته با رویکرد مثبت و کمک های همه جانبه همیار کانون صرافان بوده و با برگزاری جلسات و رایزنی ها مشکلات پیش رو صرافان را علی رغم محدودیت های متعدد رفع کرده و ما قدردان این زحمات هستیم.

    سلطانى زاده ادامه داد: هفته گذشته فراخوانی به صرافان کل کشور زده شد تا مشکلات خود را گزارش دهند زیرا در شرایط فعلی بار نقل و انتقال صرافان افزایش یافته و به طور حتم تعامل با بانک مرکزی تاثیر بسزایی بر حل این مشکلات خواهد بود.

    رییس شورای عالی کانون صرافان با تشریح مشکلات کانون بیان کرد: مالیات بر ارزش افزوده، حضور صرافان و فعالان غیر رسمی، محدودیت سقف فروش صرافان، اعتبارسنجی فروشندگان و صادرکنندگان ارز که دغدغه بسیاری از صرافان است؛ همچنین می توان به مشکلات صرافان مناطق مرزی اشاره کرد که مشکلاتی در تبادلات ارزی دارند.

    سلطانى زاده با درخواست ایجاد کمیته مشترک با حضور کانون صرافان و مدیران بانک مرکزی به صورت دوره ای تاکید کرد: در این کارگروه مشکلات صرافان توسط کانون جمع آورى و به مدیران بانک مرکزى منتقل مى شود تا به تناسب شرایط و محدودیت ها بتوانیم در فعالیت های صرافان روان سازی داشته باشیم.

    او همچنین به لزوم افزایش سرمایه صرافان تاکید کرد و گفت: یکى دیگر از مشکلات صرافان بحث افزایش سرمایه است چراکه در برخى مناطق امکان نقل و انتقالات ارزى به میزان مورد نیاز براى صرافى ها امکان پذیز نیست لذا افزایش سرمایه صرافان دیگر درخواست ما از بانک مرکزى است.

    رییس شورای عالی کانون صرافان ایرانیان به نرم افزار رسمى کانون که امروز رونمایى شد اشاره کرد و توضیح داد : درباره خدمات این اپلیکشین می توان به صرافیاب ‌ بانکیاب، جستجو بهترین قیمت ارز در نزدیکترین صرافی، اطلاع از آخرین اخبار مرتبط، بخشنامه ها و آموزش های حوزه ارزی، ثبت انتقاد و شکایت از صرافی خاص و مبدل ارزها اشاره کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی