عصر بازار

کلاه‌برداری افراد شیاد با استفاده از نام بیمه سلامت

عصر اعتبار- مدیرکل بیمه سلامت استان تهران گفت: شهروندان باید سعی داشته باشند از ارائه اطلاعات هویتی و روند درمانی خود به تماس‌های تلفنی، شبکه‌های مجازی و افراد متفرقه خودداری کنند.

کلاه‌برداری افراد شیاد با استفاده از نام بیمه سلامت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، محمدحسینی مدیرکل بیمه سلامت استان تهران اظهار کرد: با توجه به اطلاع رسانی مکرر و اعلام موارد قابل کلاهبرداری توسط افراد شیاد و سودجو با سوء استفاده از شرایط روحی بیماران در بیمارستان‌ها و یا مراکز درمانی و طی تماس‌های تلفنی یا ارتباط حضوری و مجازی با خانواده‌ها و بیماران، به نام بیمه سلامت، وزارت بهداشت، یا سایر عناوین مجهول، اقدام به کلاهبرداری، اخاذی و درخواست وجه از بیمار یا همراهان وی تحت عناوین مختلف از جمله کارت بیمه تکمیلی، تأمین دارو، کیسه خون، ملزومات پزشکی، مشاوره و.. می‌کنند.

    حسینی افزود: پرداخت هرگونه وجه خارج از صندوق بیمارستان و بدون دریافت رسید معتبر، با هرعنوانی ممنوع بوده و فاقد وجاهت قانونی است. همچنین این اداره کل و دفاتر پیشخوان طرف قرارداد هیچگونه کارت بیمه تکمیلی، صادر نمی‌کنندو هرگونه اخباری از این قبیل مورد تایید این اداره کل نیست.

    وی گفت: شهروندان باید سعی کنند در دام این افراد شیاد نیفتند و از ارائه اطلاعات هویتی و روند درمانی خود به تماس‌های تلفنی، شبکه‌های مجازی و افراد متفرقه خودداری کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی