عصر بازار

رییس کل بیمه مرکزی:

بیمه مرکزی هیچ مسئولیتی نسبت به سانحه هواپیمای اوکراینی ندارد

عصر اعتبار- رییس کل بیمه مرکزی اظهار داشت: ۱۱ میلیون موتور سیکلت تردد می‌کنند که دو میلیون آن تحت پوشش بیمه هستند و مالکان موتور سیکلت‌ها ٣ماه فرصت دارند تا نسبت به اخذ بیمه نامه شخص ثالث بدون پرداخت جریمه اقدام کنند.

بیمه مرکزی هیچ مسئولیتی نسبت به سانحه هواپیمای اوکراینی ندارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، غلامرضا سلیمانی در نشست خبری امروز با بیان اینکه جزو ١۰کشور حادثه خیز در دنیا هستیم، گفت: این روزها شاهد سیل در سیستان و بلوچستان هستیم که مشکلات زیادی ایجاد کرده است.

    وی افزود:باید نظام و سیستمی باشد که این مشکلات را جبران کند، بنابراین صندوق بیمه حوادث طبیعی را مطرح و در مجلس و دولت نیز تصویب شد و اگر در شورای نگهبان تصویب شود ساز و کار این صندوق را اعلام می‌کنیم.

    رییس کل بیمه مرکزی گفت: احتمالا قبل از پایان سال این صندوق تصویب و اجرا شود.

    سلیمانی با بیان اینکه با ایجاد این صندوق نظام بیمه تغییر می‌ کنند، اظهار داشت:٣۰ میلیون واحد مسکونی تحت پوشش قرار می‌گیرد و با تصویب آن پوشش همگانی تمام واحد‌های مسکونی را خواهد داشت.

    ١۰ درصد خودروها فاقد بیمه هستند

    وی گفت: ٢٢ میلیون خودرو در کشور وجود دارد که ٢۰ میلیون تحت پوشش شخص ثالث هستند و ١۰ درصد آن فاقد بیمه‌اند. طبیعی است که همه خودرو ها باید تحت پوشش باشند و برای تشویق مردم به مناسبت دهه فجر ١/١١/٩٨ کلیه خودروهای که فاقد پوشش بیمه هستند بدون جریمه می‌توانند نسبت به بیمه خودروی خود اقدام کنند.

    سلیمانی با بیان اینکه بیمه شخص ثالث اجباری است، ادامه داد: در مدت زمان مذکور می‌توانند بدون پرداخت جریمه نسبت به صدور بیمه نامه اقدام کنند.

    رییس بیمه مرکزی افزود: 11 میلیون موتور سیکلت تردد می‌کنند که دو میلیون آن تحت پوشش بیمه هستند و مالکان موتور سیکلت‌ها ٣ماه فرصت دارند تا نسبت به اخذ بیمه نامه شخص ثالث بدون پرداخت جریمه اقدام کنند.

    سلیمانی افزود: 150 هزار ماشین آلات کشاورزی تحت پوشش بیمه هستند اما هنوز تعداد زیادی فاقد بیمه هستند این گروه هم از بخشودگی جریمه برای اخذ بیمه نامه برخوردار هستند. این سیاست برای ماشین آلات راهداری هم وجود دارد.

    وی درباره سانحه هواپیمای اوکراینی گفت: ١٧6 نفر از مسافران این هواپیما جان باختند اما مردم بدانند که سالانه ١٧هزار از مردم کشورمان در تصادفات جاده‌ای فوت می‌کنند و تصادفات سالانه ٣٣۰هزار زخمی و 4۰هزار معلول بر جای می‌گذارد بنابراین باید به بیمه در این بخش توجه جدی شود.

    رییس کل بیمه مرکزی تصریح کرد: برای مسافران ایرانی بیمه حوادث، بیمه فوت صادر می‌کنیم و در زمان اقامت خود مشمول این بیمه هستند.

    وی افزود: اگر هواپیما مالک ایرانی داشته باشد تمام مسافران آن توسط بیمه‌های ایرانی بیمه می‌شوند اما این هواپیمایی اوکراینی توسط بیمه‌های اتکایی این کشور بیمه شده‌اند.

    رئیس کل بیمه مرکزی تاکید کرد: از آنجایی که بوئینگ 737 اوکراینی در خاک ایران به دلیل یک اشتباه و اصابت موشک سقوط کرده است برای پرداخت بیمه آن باید مذاکراتی انجام شود اما در نهایت بیمه مرکزی هیچ مسئولیتی نسبت به وقوع این سانحه ندارد البته در جریان مذاکرات بیمه‌ای می‌توانند از کارشناسان و متخصصان بیمه استفاده کنند.

    سلیمانی با بیان اینکه باید قیمت نهایی هواپیما و نرخ بیمه مشخص شود گفت: این مبالغی که امروز درباره قیمت هواپیما و نرخ بیمه‌ها اعلام می‌کنند واقعی نیست.

    وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه آیا سقف دیه و نرخ بیمه برای مسافران ایرانی و خارجی متفاوت است گفت: هر کشوری قوانین خاص خودش را دارد و می‌تواند نرخ بیمه برای مسافران ایرانی و خارجی متفاوت باشد اما تمام این موضوعات با انجام مذاکرات مشخص و رفع ابهام می‌شود.

    سلیمانی ادامه داد: اگر این سانحه به صورت تصادفی و یا به علت نقص فنی پشی می‌آمد شرکت‌های بیمه‌ای باید نسبت به پرداخت خسارت اقدام می‌کردند. اما از آنجایی که شرایط خاص است دولت‌ها به این موضوع ورود می‌کنند و نه شرکت‌های بیمه‌ای.

    وی با بیان اینکه باید میزان نرخ بیمه هواپیما و مسافران در قرارداد منعقد شده برای شرکت اوکراینی مشخص شود گفت: اطلاعات دقیق از مبلغ بیمه باید اعلام شود و باید ارزش واقعی هواپیما در مذاکرات نرخ‌گذاری شود.

    رئس کل بیمه مرکزی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه آیا امکان دارد با توجه به شرایط و علت وقوع سانحه پرداخت تمام خسارات از جمله دیه مسافران و هواپیما به ایران واگذار شود، گفت:‌ تمام این موضوعات در مسیر مذاکرات کارشناسان ایرانی و اوکراینی مشخص خواهد شد.

    پرداخت سه میلیارد تومان کمک به جان باختگان مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی

    وی همچنین با اشاره به جان باختن تعدادی از هموطنانمان در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی گفت: رابطه بیمه‌ای برای پرداخت این خسارات وجود ندارد اما مذاکراتی با استانداری انجام شده است و ما سه میلیارد تومان به عنوان کمک برای جبران خسارات پرداخت می‌کنیم بدون آنکه حق بیمه‌ای دریافت کرده باشیم.

    وی درباره برآورد خسارات ناشی از اغتشاشات آبان‌ماه اظهار داشت: آن دسته از بانک‌ها، واحدهای تجاری و پمپ بنزین‌هایی که بیمه آشوب داشتند به مراکز بیمه‌ای مراجعه کردند و ارزیابی‌ها در حال انجام است.

    سلیمانی با تاکید بر اینکه برای پرداخت این خسارات پوشش بیمه آتش سوزی کافی نیست، گفت: تنها خسارات شامل گروه‌هایی می‌شود که تحت پوشش بیمه آشوب بودند و برآورد خسارت‌ها 40 میلیارد تومان است.

    وی همچنین درباره بیمه بازنشستگی پیش از موعد گفت:‌ صندوق بازنشستگی اختیاری به افراد داده که راسا برای بازنشستگی خود پیش از موعد اقدام کنند و بعد از آن حق بیمه و مستمری بگیرند.

    وی افزود: 14 درصد از کل پورتفوی شرکت‌های بیمه‌ای مربوط به زندگی است و بازنشستگی اختیاری را در قالب بیمه عمر ایجاد کردیم و برخی از شرکت‌های بیمه‌ای به صورت تخصصی در همین رابطه فعالیت می‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو