عصر بازار

ثروتمندان جهان به دنبال ذخیره طلا در گاو صندوق‌های مخفی

عصر اعتبار- بانک گلدمن ساکس اعلام کرد: استراتژی خرید طلا همچنان سودآور است، چرا که شاهد بی‌ثباتی سیاسی و نگرانی نسبت به رکود در جهان رو به افزایش است.

ثروتمندان جهان به دنبال ذخیره طلا در گاو صندوق‌های مخفی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، بانک گلدمن ساکس آمریکا گزارش داد: استراتژی خرید طلا همچنان یکی از قوی‌ترین رویکردهای سرمایه‌گذاری است.

    این بانک اعلام کرد: از جمله دلایلی که سرمایه‌گذاران را به سمت خرید طلا سوق می‌دهد، روند رو به افزایش بی‌ثباتی سیاسی و نگرانی‌ها نسبت به وقوع رکود اقتصادی در کنار برخی دیگر از نگرانی‌ها بین ثروتمندان است.

    نتایج تحقیق این بانک نشان می‌دهد، خرید طلای واقعی یکی از راهکارهایی است که ثروتمندان در برابر رویدادهای کنونی جهان به سمت آن می‌روند.

    آمارهای موجود نشان می‌دهد، خرید طلای فیزیکی طی سه سال گذشته به شدت افزایش یافته است.

    گلدمن ساکس طی نامه‌ای به مشتریان خود گفته است، از ابتدای سال 2017 سرمایه‌گذاری‌های غیرشفاف در خرید طلای فیزیکی نسبت به سرمایه‌گذاری در خرید طلا در بازارهای مالی و بورس افزایش بیشتری داشته است.

    این بدان معناست که برای کسانی که به دنبال سرمایه‌گذاری در طلا به عنوان یک استراتژی قدرتمند و پناهگاه در برابر ریسک‌های موجود در جهان هستند، خرید شمش و طلای فیزیکی بسیار با اهمیت است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی