عصر بازار

ناطق نوری عنوان کرد؛

دولت باید از طریق مالیات کشور را اداره کند

عصر اعتبار- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امور باید به دست مردم انجام شود تاکید کرد که دولت باید برنامه ریز و ناظر خوبی بوده و از طریق مالیات کشور را اداره کند.

دولت باید از طریق مالیات کشور را اداره کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری صبح امروز (دوشنبه) و در چهارمین مراسم اعطای نشان امین الضرب و یکصد و سی و ششمین سالگرد اتاق بازرگانی تهران، گفت: امور اقتصادی باید بدست مردم انجام شود و دولت باید برنامه ریز، هدایت گر، حمایت گر و نظارت گر خوبی باشد و بتواند از تولید حمایت کتد.

    وی افزود: متاسفانه نگاه چپ گرایانه که نوعا در دولت های مختلف بوده موجب فاصله گرفتن از این نگاه شده و دلسردی به وجود آورده است. عضو مجمع تشخیص ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در مقطعی بر خصوصی سازی و اجرای اصل ٤٤ پافشاری کردند و بعضا جلسات را به طور مستقیم اداره کردند اما مع الاسف موثر واقع نشد و اگر هم انجام شد، بیشتر خصولتی شد تا خصوصی.

    حجت الاسلام ناطق نوری اظهار داشت: ضرر خصولتی ها ١۰۰ برابر بیشتر از دولتی ماندن است زیرا نظارتی بر آن نیست و مانند شیر بی یال و دمی می شود که ناظری بر آن نیست و از آن سو استفاده می شود که شد.

    وی خواستار استفاده از تجربه دنیا در اجرای امور شد و گفت: دنیا شاید درباره موضوعی ٧۰۰ سال تجربه دارد و این موضوع سرمایه است و نباید برای اجرا، امور را از صفر شروع کرد. عضو مجمع تشخیص تصریح کرد: نگوییم چون نامسلمان هستند حتما خباثتی دارند؛ این موضوع عقلانی و اسلامی نیست.

    حجت الاسلام ناطق نوری گفت: اینکه تولیدکننده ای امروز علیرغم تمامی ناملایمات و سختی ها ایستاده و به فعالیت خود ادامه می دهد، ارزشمند است. وی با اشاره به نامه ای که در سال ١٣٦١ و در زمان وزارت کشور خود به همراه جمعی از همفکرانش برای امام راحل نوشته اند، گفت: در آن نامه نوشتیم که گروهی در فکر دولتی کردن مردم هستند و دسته ای که ما هستیم به فکر مردمی کردن دولت هستیم. ما اختلافات جدی درباره بازرگانی داخلی و خارجی، توزیع کالا و صنعت و کارگری با طرف مقابل داشتیم.

    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: امروز عصر اینترنت است و باید تمامی مجوزهای لازم برای کسب و کارها را به طر تجمیعی و آنلاین صادر کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو