عصر بازار

برای تقویت تجارت خارجی

چین و زیمباوه توافق سوآپ ارزی امضا کردند

عصر اعتبار- چین، که در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری سنگینی در زیمباوه انجام داده، با این کشور به توافق سوآپ ارزی دست یافته است تا تجارت خود را تقویت کند.

چین و زیمباوه توافق سوآپ ارزی امضا کردند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، بزرگترین شریک تجاری آفریقا، چین، که در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری سنگینی در زیمباوه انجام داده، با این کشور به توافق سوآپ ارزی دست یافته است تا تجارت خود را تقویت کند.

    این توافق که در سفر وزیر خارجه چین، وانگ یی، به پایتخت زیمباوه، حراره، صورت گرفته است، انتقال پول به خارج از زیمباوه را برای شرکت‌های چینی مقیم این کشور، راحت‌تر می‌کند.

    طی این قرارداد سوآپ شرکت‌ها می‌توانند پول خود را به ارز یکی از کشورها تحویل داده و میزان معادل آن به ارز کشور دیگر را دریافت کنند. همچنین شرکت‌های می‌توانند به این وسیله وام‌هایی با نرخ‌های مناسب‌تر پیدا کنند.

    وزیر مالی زیمباوه، متولی نکوبه، گفت: ما حالا وارد توافق سوآپ ارزی شدیم که برای شرکت‌هایی که می‌خواهند از چین در زیمباوه سرمایه‌گذاری کنند و شرکت‌هایی که می‌خواهند سود خود را از زیمباوه به چین انتقال دهند، مفید خواهد بود.

    چین در حال سرمایه‌گذاری و پرداخت وام‌های کلان برای پروژه‌های زیرساختی آفریقایی است. سال گذشته حجم این موارد از 200 میلیارد دلار فراتر رفت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی